ضرورت دریافت نظر شوراها جهت انتخاب شهردار

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به انتخاب شهردار توسط شوراها، گفت: یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب دریافت نظر شوراها و شهرداری‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها احمد احمدی‌زاده با اشاره به بررسی طرح انتخاب شهردار توسط شهروندان، اظهار کرد: هر طرحی نقاط ضعف و قوتی دارد و باید طرح‌هایی تصویب شود که منفعت شهروندان در آن مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: این طرح پیش‌تر نیز مطرح و از دستور کار خارج شده است، اما چقدر پژوهش در این زمینه انجام شده است؟ آیا تاکنون نظر یک شهردار موفق را پرسیده‌اند که انتخاب شما توسط شهروندان بیشتر به نفع شهر و شهروندان است یا توسط شورای اسلامی شهر؟

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها گفت: برای تصویب چنین طرح‌هایی نیاز به کارشناسی جدی و اعمال نظر تمام گروه‌های آگاه و کارشناسان داریم.

وی تصریح کرد: نمی‌دانم چقدر در مورد این طرح پژوهش انجام شده است، اما به نظر می‌رسد یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب دریافت نظر شوراها و شهرداری‌ها است.

احمدی‌زاده گفت: شوراها در این حوزه ذی‌نفع و متخصص هستند و باید نظرشان پرسیده شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است که مجمع نمایندگان هر استان در اولین فرصت جلسه‌ای با شورای اسلامی استان خود جلسه‌ای ترتیب داده و نظرات آنها پرسیده شود.

کد خبر 594306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.