۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
قدرت شوراها نباید تضعیف شود

عضو شورای عالی استان‌ها گفت : قدرت شوراها را نباید تضعیف کنیم و اگر مردم از تیم شورای اسلامی شهر و شهردار ناراضی باشند، در انتخابات بعد می‌توانند آن‌ها را تغییر دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها عبدالله پرواز با بیان اینکه انتخاب شهردار توسط شهروندان باعث تضعیف جایگاه شوراها می‌شود، اظهار کرد: همان طور که رئیس‌جمهور حق دارد استاندار و وزرا را انتخاب کند این حق را برای شوراها قائل شویم که شهردار را خودشان انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز اعضای شورای اسلامی شهر توسط شهروندان انتخاب می‌شوند و آن‌ها از طرف شهروندان شهردار را انتخاب می‌کنند و آمار نیز نشان می‌دهد که انتخابات شوراهای شهر و روستا بیشترین مشارکت را ثبت کرده‌اند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: قدرت شوراها را نباید تضعیف کنیم و اگر شهروندان از تیم شورای اسلامی شهر و شهردار ناراضی باشند، در انتخابات بعد می‌توانند آن‌ها را تغییر دهند، همچنین با این کار دیگر چه نیازی به شوراها است، با این اقدام نظارت شوراها را تضعیف می‌کنیم.

وی گفت: این طرح را غیرمنطقی و غیرکارشناسی می‌دانم و معتقد هستم، برای بهبود عملکرد شوراها و شهرداری‌ها، می‌توان اقدامات مناسب‌تری را انجام داد.

کد خبر 594297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.