تضعیف شوراها تضعیف مردم‌سالاری است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: تضعیف شوراها، تضعیف مردم‌سالاری دینی و عدالت اجتماعی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها یوسف مغروری اظهار کرد: انتخاب شهردار از جمله وظایف اصلی و اساسی شورای اسلامی شهر است که در صورت سلب این اختیار جایگاه شوراها به شدت متزلزل خواهد شد.

وی با اشاره به نقش نظارتی شورای اسلامی شهر بر اعمال شهرداری، ادامه داد: در صورت انتخاب شهردار توسط شهروندان یا هر نهاد دیگر این اختیار از شوراها گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد با انتقاد از این طرح، گفت: به نظر می‌رسد در تهیه این طرح هیچ گونه مشورتی با شورای عالی استان‌ها یا سایر شوراها و شهرداران نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شوراها در مقابل دولت یا مجلس قرار ندارند، بلکه به عنوان بازوی قوی در حال کار کردن و شناسایی معضلات و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی تضعیف شوراها را برابر با بروز چالش‌های جدید قومیتی در مناطق قومیت نشین دانست و افزود: تضعیف شوراها، تضعیف مردم‌سالاری دینی و عدالت اجتماعی است.

مغروری گفت: علت تمام این تغییرات و اصلاحات، تدوین نشدن قانون بر پایه قانون اساسی کشور بوده است، زیرا این کار به نوعی فاصله گرفتن از مردم‌سالاری دینی است و باعث دل‌سرد شدن شهروندان و تضعیف شوراها می‌شود.

کد خبر 594291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.