تحویل ۵۰۰ اتوبوس تا پایان سال به شهرداری تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص راه‌های تأمین اتوبوس و منابع مالی برای اورهال و خرید اتوبوس‌های جدید گفت: سه کانال تأمین اعتبار برای اورهال اتوبوس‌ها به صورت موازی درحال پیگیری است و تا پایان سال حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با کیفیت تحویل شهرداری شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مجتبی شفیعی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که تا پایان سال حداقل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با کیفیت تحویل شهرداری شود.

وی ادامه داد: در قراردادهایی که وزارت کشور با خودروسازان داخلی منعقد کرده و سهم شهرداری تهران در تمام آنها دیده شده است، شهرداری اعلام آمادگی داشته و سهم پیش پرداخت این قراردادها نیز آماده واریز است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های جدید به تدریج از نیمه دوم سال وارد پایتخت می‌شوند، افزود: شهرداری قرارداد دیگری با بخش خصوصی دارد که قرار است ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد شهر شود که این اتوبوس‌ها نیز از شهریور تحویل گرفته می‌شوند.

وی در خصوص چگونگی تأمین منابع برای تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها، توضیح داد: برای اورهال اتوبوس‌ها تعدادی کانال به‌منظور تأمین منابع نظیر تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با همکاری دولت پیش‌بینی شده است که برای دریافت تسهیلات از این صندوق در چند هفته گذشته، مشکلی در تضمین‌ها وجود داشت که به‌نظر می‌رسد برطرف شده و به‌زودی تسهیلات دریافت می‌شود.

شفیعی در خصوص تعداد اتوبوس‌هایی که قرار است اورهال شود، گفت: هدف‌گذاری کلی یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بود که شهردار دستور داد این عدد به تعداد کل ناوگان قابل اورهال افزایش یابد و در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس قابل اورهال در شهر تهران وجود دارد که هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای امسال پیش‌بینی و هدف‌گذاری شده است.

شفیعی اضافه کرد: قرارداد اورهال بین شرکت واحد اتوبوسرانی و خودروسازان منعقد شده و به سرعت منابع آن پرداخت می‌شود؛ البته بخشی از اورهال مربوط به بخش خصوصی است که اعلام آمادگی کردند خودشان اورهال را انجام دهند و از بخش یارانه‌ای که ماهیانه پرداخت می‌شود، سهم آورده‌شان جبران شود.

وی گفت: در مجموع سه کانال تأمین اعتبار برای اورهال اتوبوس‌ها به صورت موازی درحال پیگیری است.

کد خبر 594277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.