کاهش آمار سرقت خودرو و موتورسیکلت با ردیاب رادار

سرقت خودرو در این سال‌ها مشکل بزرگی است که راننده‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. برای آشنایی با راه‌کارهای کاهش سرقت ماشین، بهترین ابزارها، امار سرقت کلیک کنید.

سرقت خودرو، مسئله‌ایست که اغلب رانندگان دغدغه آن را دارند. از این رو یافتن راهی برای کاهش آمار سرقت ماشین یک نیاز اساسی برای هر راننده‌ای تلقی می‌شود. هدف ما در این مقاله ارائه راه‌کارهایی برای محافظت بهتر از خودروست. این راه‌کارها بر اساس تجربه دیگر مالکان ماشین جمع‌آوری شده‌اند.

نگاهی به آمار سرقت خودرو در ۱۴۰۱

سرقت خودرو، دردسر همیشگی مالکین خودرو به خصوص در ایران است. طبق آمارها، میزان سرقت ماشین از اواسط دهه ۹۰ شمسی رو به افزایش بوده است. با این حال آمار کشف خودروهای سرقتی نیز افزایش قابل قبولی داشته است. به نظر شما چه عاملی در کشف ماشین‌های مسروقه تاثیر مثبت داشته است؟

پاسخ این سوال را ما به شما می‌دهیم! افزایش استفاده از ردیاب خودرو در سال‌های اخیر و به خصوص در سال ۱۴۰۰ سبب موفقیت بیشتر پلیس در کشف ماشین‌های سرقتی بوده است. تا جایی که تعداد خودروهای کشف شده در سال ۱۴۰۰، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد یافته است.

راه‌کارهای موثر در کاهش سرقت خودرو کدام‌اند؟

برای کاهش سرقت خودرو باید از وسایل و تجهیزات امنیتی کمک گرفت. علاوه بر این انجام یک‌سری راه‌کارها نیز به این مسئله کمک می‌کند. در ادامه این راه‌کارها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • از پارک کردن خودرو در مکان‌های خلوت و تاریک پرهیز کنید.
  • هرگز ماشین را در کنار خروجی‌ها قرار ندهید.
  • هنگام دور شدن از خودرو، از بسته بودن تمام درب‌ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • هیچ‌وقت وسایل ارزشمندی نظیر کیف پول، گوشی موبایل، ساعت و … را در ماشین قرار ندهید.
  • برای صندوق عقب ماشین، قفل ایمنی مناسبی نصب کنید.
  • کلیدهای یدک خودرو را در دسترس دیگران نگذارید.
  • برای خرید وسایل و تجهیزات امنیتی نظیر قفل فرمان و پدال، دزدگیر، ردیاب و … بودجه مناسبی در نظر بگیرید.

بهترین ابزارهای موثر در جلوگیری از سرقت خودرو

اولین و مهم‌ترین راه برای پیشگیری از سرقت خودرو و دیگر وسایل نقلیه، استفاده از تجهیزات و ابزارهای

امنیتی است. اما هر یک از این ابزارها تا چه حد در کاهش آمار سرقت وسایل نقلیه موثر هستند؟

برای یافتن پاسخ این سوال، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید!

۱- استفاده از قفل فرمان و پدال

داشتن قفل فرمان و قفل پدال می‌تواند تا حدودی زمان سرقت خودرو را افزایش دهد. اما واقعیت این است که این وسایل محافظ صد در صد ماشین شما نخواهند بود. البته نباید از ذکر این نکته غافل شد که همین اندک افزایش زمان برای سرقت شاید راهی برای نجات خودرویتان ایجاد کند.

۲- نصب قفل چرخ

قفل چرخ زمانی که خودرو پارک شده، به چرخ‌های آن متصل می‌شود. این وسیله مانع از حرکت ماشین خواهد شد. علاوه بر این سارق برای باز کردن آن باید در فضای بیرونی خودرو مشغول شود. این مسئله شانس تشخیص سرقت خودرو توسط دیگر افراد حاضر در محیط را بالا می‌برد.

۳- استفاده از دزدگیرهای با کیفیت

دزدگیر خودرو و موتور سیکلت یکی از پرطرف‌دارترین ابزارهای امنیتی است. این سیستم هنگام باز شدن درب‌ها و پنجره‌ها توسط سارق و یا تلاش وی برای باز کردنشان، شروع به آژیر کشیدن می‌کند. به این ترتیب مالک اگر در نزدیکی خودروی پارک شده باشد، متوجه صدای آژیر خواهد شد. اما در صورتی که فاصله وی تا خودرو زیاد باشد، احتمالاً متوجه صدای آژیر نمی‌شود. بنابراین می‌توان دزدگیر را وسیله‌ای موثر در کاهش سرقت ماشین دانست اما نمی‌توان آن را راهی تضمینی برای محافظت از خودرو تلقی کرد.

کاهش آمار سرقت خودرو و موتورسیکلت با ردیاب رادار

۴- نصب سوئیچ مخفی روی خودرو

یک راه دیگر برای جلوگیری از سرقت خودرو، نصب سوئیچ مخفی روی آن است. این سوئیچ‌ها معمولاً توسط باتری‌سازها در محلی مخفی درون ماشین تعبیه می‌شوند. عملکرد آن نیز به گونه‌ایست که تا زمانی که راننده آن را نفشارد، خودرو روشن نخواهد شد.

۵- نصب ردیاب خودرو

ردیاب خودرو وسیله‌ای کوچک است که درون ماشین نصب شده و می‌تواند وضعیت آن را برای مالک مخابره کند. این دستگاه در ارسال و دریافت اطلاعات برای مالک، محدود به زمان و مکان خاصی نیست. بلکه از هر نقطه‌ای در دنیا و در هر ساعتی می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب به صورت آنلاین و لحظه‌ای از شرایط و وضعیت خودرویتان مطلع هستید.

استفاده از ردیاب تنها منحصر به خودرو نیست. بلکه می‌توان از آن برای وسایل نقلیه دیگر نظیر ماشین‌های سنگین و موتورسیکلت هم استفاده نمود. در این میان موتور سیکلت به سبب امنیت پایین‌تری که دارد، نیاز بیشتری به ابزارهای امنیتی خواهد داشت. به همین منظور با می‌توانید از جی پی اس موتور برای کاهش آمار سرقت این وسیله نقلیه کمک بگیرید.

کاهش آمار سرقت خودرو و موتورسیکلت با ردیاب رادار

ردیاب رادار؛ بهترین راه پیشگیری از سرقت خودرو و موتور سیکلت

استفاده از جی پی اس در شرایط امروزی جامعه یک ضرورت برای هر راننده‌ایست. با نصب ردیاب می‌توانید امنیت را برای خودرو و موتور سیکلت و آرامش را برای خودتان فراهم آورید. این دستگاه کوچک و کاربردی که تا چند سال پیش کسی آن را نمی‌شناخت، امروزه به یک ابزار حرفه‌ای برای محافظت از دارایی اشخاص تبدیل شده است. رادار جی پی اس یکی از معتبرترین برندهای ردیاب در ایران است و در طول این سال‌ها تلاش کرده بهترین و به روزترین سیستم‌های ضدسرقت را طراحی نماید.

در صورتی که می‌خواهید gps خودرو حرفه‌ای و قدرتمندی تهیه نمایید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا برند رادار را با دیگر رقبا مقایسه نمایید. بهره بردن از شرایطی مانند ۲۴ ماه گارانتی، پشتیبانی ۲۴ ساعته، نرم افزار اختصاصی با کاربری آسان و سرور داخلی در کنار دستگاهی باکیفیت، شما را به داشتن آن ترغیب خواهد کرد.

برای خرید ردیاب رادار یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب‌سایت یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب‌سایت: https://radargps.org

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: ۹۱۰۱۲۷۲۷-۰۲۱

کد خبر 594256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.