انقلاب اسلامی ایران از عاشورای حسینی نشأت گرفته است

یک کارشناس حوزه دین و اندیشه با اشاره به اینکه امروز اگر جامعه حول محور ولایت بچرخد به رشد و سعادت می‌رسد، گفت: نهضت حسینی امام خمینی (ره) نیز از کربلا و عاشورای حسینی نشأت گرفته و امروز با هدایت رهبر اندیشمند انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام نصرالله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ولایت‌مداری از آموزه‌های محوری واقعه عاشورا است و حضرت اباالفضل (ع) از مصادیق اصلی این ولایت مداری و ولایت پذیری است.

به گفته وی، تاسوعا نماد روزی است که یکی از بهترین خلق خدا یعنی حضرت عباس ابن علی (ع) در آن ثابت می‌کند پیرو واقعی دین خدا، ولی خدا و امام بر حق است.

این کارشناس حوزه دین و اندیشه تصریح کرد: همه رویدادهای کربلا و عاشورا، جلوه‌ای از حقانیت، ولایت و بصیرت است. حر ابن یز ریاحی نیز نماد و نشان جلوه دیگری از ولایت در عاشورا و کربلا است که با توبه و بازگشت به خویشتن، این مهم را دریافت و در نهایت شهادت در راه ولایت را در آغوش گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر جامعه حول محور ولایت بچرخد به رشد و سعادت می‌رسد، اضافه کرد: نهضت حسینی امام خمینی (ره) از کربلا و عاشورای حسینی نشأت گرفته و امروز با هدایت رهبر اندیشمند انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به گفته حجت‌الاسلام کریمی، عزت، ولایت‌پذیری، شکست‌ناپذیری، آزادگی و بصیرت از مهم‌ترین پیام‌های سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا است و شیعه واقعی باید با همین سبک و سیاق زندگی کند و در امتداد قیام حسینی گام بردارد.

وی اظهار کرد: ولایت فقیه نه تنها در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، بلکه در گذر و غلبه بر بحران‌ها و حوادث پیچیده و فتنه‌های پس از آن نیز نقش بی‌نظیری داشته که بر کسی پوشیده نیست. دشمنان نیز بر این مهم واقف هستند و برای خدشه دار کردن و زدن این اصل اساسی نظام، تلاش می‌کنند.

این کارشناس حوزه دین و اندیشه با اشاره به اینکه فلسفه وجودی نظام اسلامی به‌عنوان یک نظام دینی و با خاستگاه مردمی و الهی است، ادامه داد: نقش پررنگ مردم در همه عرصه‌هایی حساس تاریخی نگهبان و پیشران انقلاب بوده است.

وی تاکید کرد: هر آنچه داریم از قرآن و اهل بیت (ع) است که در این میان ولایت به‌عنوان گوهر و چراغ راه شناخته می‌شود و پیروی از امر ولی برای عبور از حوادث و رویدادها و توطئه‌ها، مصونیت بخش و هدایت‌گر است.

حجت‌الاسلام کریمی توجه به ولایت فقیه و آشنایی با آن در هیئت‌ها و گردهمایی‌های اندیشه‌ورزان را یک ضرورت برشمرد و گفت: شناساندن ولایت فقیه در دنیای امروز نوعی امر به معروف اعتقادی است که در دل فرهنگ حسینی نهفته است.

وی اظهار کرد: با ارزش‌هایی مانند محرم و عاشورا روز به روز به حرکت در راه ولایت عباس‌گونه در راه حسین ادامه دهیم و با تقویت بنیان‌های اعتقادی مستکبران چشم دوخته به تهدید و توطئه علیه ایران و شیعیان را ناامید کرده و ناکام بگذاریم.

کد خبر 594250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.