صدور حکم قضائی برای دامداران متخلف در مراتع منطقه حفاظت شده کرکس

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نطنز گفت: برای دامداران متخلف چرای غیرمجاز دام در مراتع منطقه حفاظت شده کرکس، حکم قضائی صادر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، اکبر عسکریان‌زاده‌مهابادی اظهار کرد: محیط‌بانان این اداره به منظور اجرای طرح کنترل ورود و خروج دام و تعادل دام و مرتع در منطقه حفاظت شده کرکس، نسبت به شمارش دام‌های موجود در فصل ییلاقی در مراتع منطقه کرکس، اقدام کردند و تعدادی از دامداران متخلف چرای غیرمجاز شناسایی شدند، پس از تنظیم شکایت از دامداران متخلف و معرفی به مراجع قضائی، تاکنون شش فقره رأی علیه دامداران متخلف صادر شده است.

وی افزود: دادگاه با استناد به تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، این دامداران به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نطنز تصریح کرد: به دامداران متخلف، برای خروج گوسفندان از منطقه حفاظت شده کرکس، چندین مرتبه تذکر داده شد اما با استمرار در ارتکاب تخلف، ادامه امور از طریق مجاری قانونی پیگیری شد.

منطقه حفاظت‌شده به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل، مرتع، دشت، آب و کوهستان اطلاق می‌شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ و احیای رستنی‌ها و وضع طبیعی آن، دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می‌گیرد، منطقه حفاظت شده کرکس نیز با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار، ازجمله مناطق با اهمیت استان است.

کد خبر 594245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.