بررسی مکان‌های موقت برای اسکان زائران در دهه آخر ماه صفر

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از بررسی و شناسایی مکان‌های موقت شهرداری جهت اسکان زائران در دهه آخر ماه صفر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدجلیل بامشکی با اشاره به اهمیت تکریم زائران امام رضا (ع)، اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که زائران این امام همام به شایسته‌ترین وجه تکریم و استقبال شوند؛ به همین منظور برای افزایش آمادگی جهت اسکان زائران پیاده، در ایام پایانی ماه صفر بازدیدهایی از ظرفیت‌های موجود در شهرداری مشهد که قابلیت تجهیز و اسکان موقت دارد، انجام شد.

وی تصریح کرد: اولین بازدید از طبقه منفی یک عرصه میدان شهدا انجام شد که در صورت تجهیز این مکان می‌توان تا ۲۵۰۰ زائر را اسکان داد، همچنین در بازدید از ساختمان شمس واقع در میدان شهدا مشخص شد که این ساختمان در طبقات منفی یک و همکف توانایی اسکان زائران بارگاه رضوی را با ظرفیت ۷۰۰ نفر دارد.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه پارکینگ مجد واقع در تقاطع عامل و قرنی از دیگر نقاطی بود که مورد بازدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این پارکینگ در طبقات منفی یک، منفی دو و منفی سه ظرفیت اسکان زائران تا ۱۵ هزار نفر را دارد.

وی با بیان اینکه از پایانه مسافربری امام رضا (ع) و سالن‌های ورزشی اطراف حرم مطهر رضوی بازدید شد، اضافه کرد: امکانات مورد نیاز مکان‌های اسکان موقت شامل پارکینگ، سرویس بهداشتی، پله اضطراری، روشنایی کافی، تهویه، سیستم ایمنی و اطفای حریق است.

بامشکی تصریح کرد: معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد آمادگی دارد برای ساماندهی اسکان موقت و اضطراری در ایام پایانی ماه صفر با تمام افراد و مجموعه‌هایی که در این زمینه ظرفیت‌هایی دارند، همکاری و مشارکت کند.

کد خبر 594240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.