رعایت عفاف‌وحجاب در قطارهای مسافری واجب شرعی و الزام قانونی است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن رعایت عفاف و حجاب را در قطارهای مسافری یک واجب شرعی و الزام قانونی دانست و گفت: رؤسای قطار موظفند نسبت به این موضوع حساس باشند و وظیفه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمیعاد صالحی با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل ریلی مسافر، اظهار کرد: حمل و نقل مسافری به‌نوعی پیشانی راه‌آهن است، بنابراین علاوه بر کیفیت خدمات حمل و نقل و رعایت کامل ایمنی، اکرام مسافران، فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی و ملی، ارائه محتوای رسانه‌ای نافع و مناسب و هر آنچه که موجب رضایت مسافران می‌شود باید در دستور کار مدیران شرکت‌های مسافری قرار داشته باشد.

وی رعایت عفاف و حجاب را در قطارهای مسافری یک واجب شرعی و الزام قانونی دانست و افزود: رؤسای قطار موظف‌اند نسبت به این مسئله حساس باشند و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه بیشتر مسافران ریلی احساسی خاطره‌انگیز نسبت به سفر با قطار داشته و علاقه‌مند سفرهای ریلی هستند، تصریح کرد: تا امروز گفتمان‌سازی مناسب درمورد راه‌آهن صورت نگرفته و تلاش ما بر این است که سفر با قطار بیشتر دیده شود.

صالحی با اشاره به اینکه بهره‌وری در حوزه مسافری همچنان به ارتقا نیاز دارد، گفت: همراهی شرکت‌های مسافری با شرکت راه آهن موجب توسعه این بخش و کاهش مشکلات خواهد شد.

وی با تاکید بر انجام درست و دقیق رؤسای قطار افزود: نقطه فعلی نقطه متناسب به پاسخگویی نیازهای جامع و هنجارها از سوی رؤسای قطار نیست و باید بپذیریم که رؤسای قطار به صورت پیوسته باید به توانمندی‌ها و آموزش‌های کافی مجهز باشند.

مدیرعامل راه آهن رسیدگی به وضعیت معیشتی و نظارت بیشتر بر آمادگی و آموزش رؤسای قطار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در میان مسافران و مردم، رؤسای قطار به عنوان مرجع شناخته می‌شوند و باید به‌خوبی برای پاسخ‌گویی به نیازهای مسافران توجیه شده باشند.

صالحی ادامه داد: حواشی در حوزه مسافری آفت این حوزه است. اخبار منفی، اشتباه و معکوس زحمات حمل و نقل مسافری را تضعیف می‌کند و مانع از توسعه این بخش می‌شود.

کد خبر 594224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.