«لادان» و «سودان» با ۲۰۰ میلیارد ریال بازآفرینی می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری و محله‌محوری در این منطقه، ۲۰۰ میلیارد ریال برای محله‌های «لادان» و «سودان» در نظر گرفته شده است که سهم هر یک از این محله‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال است.

سید سلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری، رویکرد جدید مدیریت شهری در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان است که از هر منطقه دو محله برای اجرای طرح انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس بازدید کارشناسان این منطقه، به دلیل اینکه پروژه عمرانی خاصی در محله‌های سودان و لادان تعریف نشده است و از نظر معیشتی و بافت اجتماعی و شهری از جمله ضعیف‌ترین محله‌های منطقه ۹ به شمار می‌روند، برای طرح بازآفرینی شهری این منطقه انتخاب شدند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در طرح بازآفرینی شهری این منطقه ۲۰۰ میلیارد ریال برای محله‌های سودان و لادان در نظر گرفته شده و سهم هر یک از آنها ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه احیای محله و رویکرد محله‌محوری در طرح بازآفرینی شهری خدمتی مؤثر به شهروندان محله‌های کم‌برخوردار است، گفت: محله سودان با ۱۲ هکتار بافت فرسوده به‌عنوان اولویت نخست در طرح بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گرفت.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: محله سودان با ۲۱ هکتار وسعت و بالغ بر ۹ هزار نفر جمعیت در محدوده خیابان کهندژ، خیابان بهشت و خیابان شهید غفاری واقع شده است که چهار درصد از مساحت این محله در محدوده منطقه ۹ شهرداری قرار دارد.

وی اضافه کرد: در راستای طرح بازآفرینی شهری با عنوان «خانه نو محله نو» مطالعات لازم، لکه‌گذاری و پهنه‌گذاری انجام شده است و طبق سرانه جمعیت، خدمات عمومی اعم از مراکز بهداشتی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی به‌طور کامل در این طرح دیده شده است.

مشارکت شهروندان محور بازآفرینی شهری در محله‌ها

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی مدون تمام رفاهیات برای زندگی شهری در محله سودان در نظر گرفته شده است، افزود: جلسات متعددی با معاونت شهرسازی و معماری، اداره کل راه‌وشهرسازی و شرکت بازآفرینی کل کشور به‌منظور رفع ابهامات برگزار و مقرر شد برای دریافت مصوبه به کمسیون ماده ۵ ارسال شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهم در پروژه بازآفرینی شهری، مشارکت شهروندان است که به ازای هر یک متر مربع که در اختیار طرح قرار می‌دهند، بر اساس قدمت و اعیان خانه، یک متر و ۲۰ سانتی‌متر تا یک متر و ۳۰ سانتی‌متر آپارتمان با کیفیت مرغوب و امکانات کامل دریافت می‌کنند.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: به‌منظور پذیرش مشارکت مردمی و کارهای اداری و تشکیل پرونده‌ها، اقداماتی به‌منظور تشکیل و تجهیز دفتر تسهیل‌گری در محله سودان انجام شد.

وی با بیان اینکه امامزاده ابراهیم، مرکز جامع سلامت، خانه فرهنگ امامزاده و سالن ورزشی از اماکن عمومی موجود در محله سودان قرار دارد، تاکید کرد: بر اساس بازدید میدانی کارشناسان، آسیب‌های اجتماعی در این محله بسیار زیاد است که با اجرای برنامه‌های مداوم فرهنگی در سطح محله می‌توان بخشی از این آسیب‌ها را کنترل کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اضافه کرد: بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده برای این منطقه نسبت به سایر مناطق کم است و همین موضوع به‌عنوان مشکلی بزرگ سد راه اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

کد خبر 594205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.