ورودی‌های میدان امام (ره) تا یک سال آینده ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از برنامه‌ریزی کارگروه بافت تاریخی برای ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره) و رفع نازیبایی‌های شهری از این اماکن در کمتر از یک سال آینده خبر داد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ساماندهی ورودی‌های میدان امام (ره)، اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری، چند اولویت مهم در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از این موضوعات مطرح شده، بحث بافت تاریخی شهر و گردشگری اصفهان بود که مورد توجه رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان قرار گرفت، بر این اساس کارگروه بافت تاریخی ایجاد شد که هر هفته با حضور کارشناسان مربوطه برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با مثبت ارزیابی کردن تصمیماتی که در کارگروه بافت تاریخی در خصوص بافت تاریخی و گردشگری اصفهان گرفته می‌شود، گفت: برگزاری جلسه با فعالان بافت تاریخی اصفهان و تجلیل از آنها، تعیین راهکار جذب سرمایه‌گذار جدید برای بافت تاریخی و معرفی محورهای تاریخی مغفول مانده همچون مدرسه ابن‌سینا از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به تازگی در کارگروه بافت تاریخی مطرح و پیرامون آن برنامه‌ریزی شده است، بحث نازیبایی‌ها و آسیب‌های ورودی‌های مختلف میدان امام (ره) است.

رفع نازیبایی‌های اماکن تاریخی شهر به کمک شهروندان

میرباقری با اشاره به حضور سالانه چند صد هزار گردشگری خارجی و داخلی در میدان امام (ره) و بهره‌مندی از این ابنیه کم‌نظیر تاریخی، تصریح کرد: در بدو ورود به این میدان تاریخی بی‌بدیل جهانی شاهد نازیبایی‌هایی هستیم که موارد متعدد مرتبط با این موضوع توسط سازمان نوسازی، بهسازی و شهرسازی شهرداری اصفهان، شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: سعی داریم این نازیبایی‌ها و آسیب‌هایی که شناسایی شده و مورد نظر شهروندان نیز بوده است، در طول هشت تا ۱۲ ماه آینده به طور کامل رفع شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بعضی از این نازیبایی‌ها، اضافه کرد: به عنوان مثال در مسیر برخی از ورودی‌های منتهی به میدان امام (ره) منازل و اماکنی تخریب شده است که آثار باقی مانده از آنها تصویری نازیبا را به جای گذاشته است.

وی مخروبه‌های رها شده، اراضی غیرکاربردی که محل جمع شدن زباله‌ها شده را از دیگر مصادیق نازیبایی‌های مورد نظر دانست و گفت: در این عرصه مردم و شهروندان باید به یاری شهرداری اصفهان بیایند، چرا که هر کجا مردم پای در عرصه کمک گذاشته‌اند، موفق شده‌ایم.

میرباقری با بیان اینکه ابنیه و آثار تاریخی موجود در اصفهان همچون گوهر بی‌بدیل و ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: شهروندان اصفهانی باید بیش از دیگر مردم ایران و جهان قدر و جایگاه این گوهر را بدانند و در حفظ، حراست و رشد آن کوشا باشند.

کد خبر 594176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.