راه‌اندازی کارخانه کمپوست رودسر پیگیری می‌شود

شهردار رودسر گفت: پیگیری اوورهال و راه‌اندازی دوباره کارخانه کمپوست در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارخانه کمپوست رودسر در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید اما بعد از مدت کوتاهی کارکرد، به‌دلیل نداشتن مرکز دفن بهداشتی و مشکلات فنی، سال‌ها تعطیل شده است.

وی افزود: تکمیل کارخانه کمپوست رودسر نیازمند اوورهال و به‌روزرسانی دوباره، احداث مرکز دفن بهداشتی (لندفیل) و نصب دستگاه زباله‌سوز بوده که هزینه آن بسیار سنگین است.

شهردار رودسر تصریح کرد: برای راه‌اندازی دوباره کارخانه کمپوست تنها دو راهکار وجود دارد، اینکه شهرداری از طریق آگهی مناقصه و انتخاب پیمانکار، کارخانه را فعال سازد یا آن را به صورت قرارداد BOT و BOLT به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کند که البته به دلیل هزینه سنگین اجرای آن و کمبود منابع مالی شهرداری، بهترین راهکار گزینه دوم است.

صفایی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست رودسر با چهار گروه کارشناس و متخصص حوزه پسماند که رزومه و سابقه خوبی دارند، گفت‌وگوهایی انجام داده و در این زمینه با معاونت عمرانی استانداری گیلان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: رزومه چهار گروه کارشناس و متخصص حوزه پسماند برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شده است که امیدواریم در تابستان جاری با یکی از این گروه‌ها برای راه‌اندازی دوباره کارخانه کمپوست رودسر به تفاهم برسیم‌.

شهردار رودسر گفت: روزانه به‌طورمیانگین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این مقدار در زمان حضور مسافران، حدود ۲۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و درحال‌حاضر زباله‌های تولیدی در کارخانه کمپوست دپو می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 594137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.