جهاد تبیین حضرت زینب(س)؛ رمز ماندگاری قیام عاشورا

معاون سیاسی سازمان بسیج گفت: مهم‌ترین علت ماندگاری نهضت کربلا حرکت تبیینی حضرت زینب (س) بود.

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نهضت عاشورای امام حسین (ع) صددرصد سیاسی و عبادی بود، اظهار کرد: عده‌ای تحت عنوان معنویت، دین و اخلاق سعی می‌کنند بعد سیاسی نهضت امام حسین را تضعیف کنند از این رو آن‌ها درک درستی از نهضت عاشورا ندارند و ادعای معنویت آن‌ها ضعیف است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که نهضت امام حسین (ع) بر مبنای موضوعات معنوی، دینی و سیاسی بود، همان‌گونه که در شعر معروف آمده که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، مهم‌ترین علت ماندگاری نهضت کربلا حرکت تبیینی حضرت زینب (س) بود. بنابراین از این نهضت می‌توان به این نتیجه رسید که هر حرکتی بدون تبیین ابتر خواهد ماند.

معاون سیاسی سازمان بسیج تصریح کرد: در شرایط کنونی دشمن در راستای تهاجم فرهنگی علیه ایران و جامعه ایرانی تلاش همه جانبه و هزینه هنگفت می‌کند، از این رو ملت ایران چندین برابر نسبت به دیگر ملت‌ها مورد تهاجم فرهنگی است چرا که اگر دشمن بتواند ملت ایران را متوقف کند، دنیا را مدیریت خواهد کرد اما اگر نتواند ایران را مهار کند ایران می‌تواند دنیایی را در مقابل استکبار قرار دهد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند اگر تحریف شکسته شود تحریم هم شکسته می‌شود و بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، خاطر نشان کرد: در ماجراهای اخیر دولت تلاش کرد با حذف ارز ترجیحی هزینه‌هایی که بیشتر صرف سرمایه گذارها و سرمایه داران می‌شد را از بین ببرد. عده‌ای از این ارز سواستفاده می‌کردند تا به هدف خود برسند از این رو اگر دولت سیزدهم به خوبی عمل کنند اما تبیین انجام نشود حرکت تبیین با شکست مواجه خواهد شد.

به گفته حسینی، از نهضت امام حسین (ع) یاد می‌گیریم که اگر بخواهیم حرکتی به نتیجه برسد باید ابعاد تبیینی آن را اجرایی کنیم. تبیین اگر مهم‌تر از حرکت نباشد کمتر از آن نیست.

مداحان در اشعار خود امید را به جامعه القا کنند

وی افزود: متاسفانه طی روزهای گذشته یکی از مداحان به جای اینکه امید را به جامعه القا کند بیشتر نا امیدی را القا می‌کرد، از این رو مداحان باید با شناخت عمیق و اشعار مطرح شده در جهت القای امید آفرینی و رضایتمندی جامعه تلاش کنند.

معاون سیاسی سازمان بسیج یادآور شد: عوامل غرور آفرین، امید آفرین و شور آفرین بسیاری در کشورمان وجود دارد که نشان دهنده توانمندی‌های ایران است، از این رو این موارد باید در اشعار مداحان برای مردم بازگو شود تا مردم بدانند و آگاه باشند که در مقابل استکبار جهانی ایستادیم و مقاومت در منطقه توانسته آمرریکایی‌ها را شکست دهد.

کد خبر 594135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.