طرح دارویار به نظام سلامت کشور کمک می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که طرح دارویار به درستی اجرایی شود به نظام سلامت کشور کمک می‌کند و نیز مردم می‌توانند داروها را با قیمت قبلی تهیه کنند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح دارویار اظهار کرد: با توجه به اینکه حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاد و بالطبع آن قیمت کالاهای اساسی از جمله دارو با افزایش قیمت روبه‌رو شد، دولت به دنبال این بود که قیمت دارو را کنترل کند به همین دلیل بحث دارویار را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: طرح دارویار به این صورت است که مردم بتوانند با نسخه‌های پزشکی که در اختیار دارند، دارو را با قیمت قبلی تهیه کنند و مابه‌التفاوت آن توسط دولت به سیستم بیمه و یا داروخانه‌ها واریز شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم طرح دارویار طرح خوبی است و مردم می‌توانند داروهای خود را از طریق مراجع قانونی، پزشکان و سیستم ارجاع خانواده تهیه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با افزایش قیمت دارو برخی از خانواده‌ها نمی‌توانند داروها را با قیمت واقعی تهیه کنند، از این رو طرح دارویار کمک خوبی برای مردم است که بتوانند درمان خود را به موقع انجام دهند و داروها را با قیمت قبلی تهیه کنند.

سلیمی خاطر نشان کرد: در گذشته به دلیل اینکه دارو ارزان بود پزشکان بیشتر از نیاز بیمار دارو تجویز می‌کردند، از این رو داروی تهیه شده توسط مردم در منازل می‌ماند و تاریخ مصرف آن می‌گذشت.

وی یادآور شد: اما با وضعیت فعلی بحث نسخ الکترونیکی را داریم که پزشکان موظف هستند داروها را به اندازه بنویسند و هم اینکه اگر کسی بخواهد خارج از سیستم نظام ارجاع پزشک خانواده دارو تهیه کند دارو برای آن‌ها به صرفه نیست و به حدی گران است که نخواهند به صورت خود درمانی کارها را انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم اگر طرح دارویار به درستی اجرایی شود هم به نظام سلامت کشور کمک می‌کند و هم مردم می‌توانند داروها را با قیمت قبلی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات فنی طرح دارویار در دست اجرا است، تصریح کرد: در برخی از داروخانه‌ها این طرح به اجرا درآمده اما نیاز است که با سرعت بیشتری کار اجرا شود و مسائل فنی و مقدماتی آن هرچه سریع‌تر طی شود.

سلیمی اظهار کرد: زمان دقیق اجرای طرح دارویار مشخص نیست، اما باید همه داروخانه‌ها به این سیستم مجهز شوند و مسائل مالی و زیرساخت‌ها توسط دولت تامین شود. همچنین نیازمند اقدامات کارشناسی است که باید انجام شود.

کد خبر 594130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.