برگزاری دومین رویداد سوگواره شعر عاشورایی کشور در اراک

شهردار اراک گفت: دومین رویداد سوگواره شعر عاشورایی کشور توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب شاعران، مداحان و مدیحه‌سرایان بزرگ کشور از برگزاری اولین دوره سوگواره شعر عاشورایی، شهرداری اقدام به طراحی دومین دوره از این رویداد مذهبی با حضور بعضی از بزرگان حوزه شعر، ادب و مدیحه‌سرایی کشور در ماه محرم کرده است.

وی با اشاره به دومین سوگواره تعزیه شهر اراک، افزود: اولین دوره از این سوگواره در سال‌های گذشته برگزار شده است و از آنجا که شهر اراک خاستگاه تعزیه به شمار می‌رود و بزرگترین گروه‌های تعزیه کشور در این کلان‌شهر فعالیت می‌کنند، امیدواریم نمایش آئینی و تعزیه را با حضور پر شور شهروندان اجرا کنیم.

شهردار اراک با بیان اینکه کتابی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع ماه محرم طراحی و تدوین شده است که در طول ایام ماه محرم در بین آنها توزیع خواهد شد و در کنار آن گروهی از مربیان کودک در سطح بوستان‌ها، حسینیه‌ها و مساجد جهت تبیین این کتاب برای کودکان و نوجوانان آموزش‌هایی را ارائه خواهند داد و مسابقاتی را برگزار خواهند کرد تا از این طریق جهت ترویج فرهنگ کتاب و انتقال مفاهیم عاشورایی به کودکان و نوجوانان گام برداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه عکاسی با موبایل با عنوان «جلوه‌های عاشورایی» ویژه شهروندان از دیگر رویدادهایی است که توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک ویژه تمام سنین نیز برگزار خواهد شد و شهروندان می‌توانند در طول دهه اول ماه محرم، جلوه‌های عاشورایی، سوگواری و عزاداری در سطح جامعه و محله خود را به تصویر بکشند؛ با ارسال این تصاویر به مجموعه شهرداری، علاوه بر آنکه بانک تصاویر عاشورایی ایجاد خواهد شد به بهترین عکس‌های دریافت شده نیز هدایای نفیسی اهدا می‌شود.

کد خبر 594102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.