برگزاری مسابقه « نوای محرم» ویژه کودکان و نوجوانان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اراک گفت: برای اولین بار در استان مرکزی و شهر اراک مسابقه‌ای با عنوان «نوای محرم» طراحی‌ شده است که در رده کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد و هدف از اجرای آن شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مدیحه‌سرایی و مداحی است.

علیرضا شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اقدام‌هایی که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین در دستور کار خود قرار داده است، کمک به فضاسازی شهری در کنار دیگر نهادها و مجموعه‌های شهرداری اراک است.

وی افزود: در همین راستا متناسب با دهه اول ماه محرم دهه عزاداری و سوگواری برای حضرت اباعبدالله و یاران باوفای ایشان بنرها و پوسترهای مختلفی در شهر طراحی و نصب شده است. در کنار این باهمت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز المان عصر عاشورا طراحی و نصب شد که چندی پیش با استقبال خوب شهروندان از آن رونمایی شد.

تهیه بسته‌های فرهنگی برای هیئت‌های مذهبی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اراک تصریح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در راستای ترویج و تبیین فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی، بسته‌های فرهنگی را تدارک دیدند که در طول ایام محرم در بین هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها حسینیه‌ها و مساجد توزیع می‌شود و ما در صدد هستیم در این اقدام به‌واسطه نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم مسائل فرهنگی در بین خانواده‌های شهر نیز ترویج کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در فصل تابستان که وضعیت آب و هوایی مناسب است شهروندان برای تفریح در بوستان‌ها و پارک‌ها حاضر می‌شوند؛ ما با بهره‌گیری از این فرصت اقدام به برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در بوستان‌ها که زیرساخت مناسبی دارند کرده‌ایم که خوشبختانه این اقدام با استقبال خوب شهروندان روبه‌رو شد.

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی

شعبانی اضافه کرد: سرودی متناسب با ماه محرم در واحد هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهیه شده است که انتشار داده خواهد شد تا شهروندان به‌عنوان نوای محرم از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: برای اولین بار در استان مرکزی و شهر اراک مسابقه‌ای با عنوان نوای محرم طراحی شده است که در رده کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد و هدف از اجرای آن شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مدیحه‌سرایی و مداحی است؛ چراکه با حضور اساتید خوبی که در این حوزه در شهر اراک فعالیت دارند، می‌توان به پرورش استعدادها پرداخت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اراک اضافه کرد: مسابقه عمومی کتاب‌خوانی ویژه شهروندان با موضوع ماه محرم و قیام عاشورا با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در ماه محرم، حضور در خیام حسینی و تجلیل از بهترین مراسم عزاداری برپا شده در این محل‌ها، اجرای مراسم عزاداری ویژه بانوان در سطح پارک بانوان شهر، اجرای مدیحه‌سرایی و سوگواره در مقبره آقانورالدین و همچنین کمک به هیئت‌ها در تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات برای حدود ۳۰ مراسم که در سطح شهر برگزار می‌شود، از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر اراک در ماه محرم است.

کد خبر 594100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.