اسلوونی میزبان دوچرخه‌های آمبولانس

شهروندان ایزولای اسلوونی می‌توانند خدمات مراقبت‌های بهداشتی سیار، انعطاف‌پذیر و سریع‌تری را با امدادگران دوچرخه‌سوار تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر ایزولا در اسلوونی که با سنت ماهیگیری و معماری به سبک ایتالیایی خود شناخته می‌شود، به‌تازگی خدمات منحصربه‌فرد امدادگری با دوچرخه را به راه انداخته است.

ایگور کرنیچ، رئیس بخش نجات مرکز بهداشت ایزولا، در این رابطه توضیح داد: "وقتی متوجه شدیم که امدادگران باید مسیرهایی را طی کنند که ماشین آمبولانس قادر به ورود به آنجا نیست و در همین حین نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه برسند تا به مصدوم یا قربانی تصادف خدمات‌رسانی کنند، ایده آمبولانس دوچرخه متولد شد."

این ایده، قابلیت انطباق و مزایایی را نشان می‌دهد که وسایل نقلیه «سافت‌موبیلیتی» می‌توانند نسبت به وسایل نقلیه موتوری، به ویژه در فضاهای عمومی باریک و شلوغ داشته باشد. امدادگران اکنون می‌توانند سوار بر دوچرخه‌های برقی تخصصی و کاملاً مجهزی شوند که برای تردد در مسیرهای غیرآسفالتی طراحی شده است. جالب است بدانید که هر لوازم ضروری که در آمبولانس نیاز است در این دوچرخه‌ها نیز تعبیه شده است.

شایع‌ترین موارد ارجاعی به این آمبولانس‌ها، ضعف و صدمات ناگهانی است که به طور مستقیم سرپایی درمان می‌شود. این سرویس خدمات‌رسانی به ویژه در مناطق پر رفت‌وآمد و ناهموار که امکان دسترسی ماشین به آنجا نیست، بسیار کاربرد خواهد داشت؛ چراکه حتی انجام کمک‌های اولیه نجات می‌تواند جبران تأخیرهای امدادهای هوایی را به همراه داشته باشد.

استفاده از دوچرخه‌های اورژانس در دوران شیوع کرونا که اغلب شهروندان ترجیح می‌دهند به جای وسایل حمل‌ونقل عمومی از خودروهای شخصی استفاده کنند و متعاقباً باعث افزایش ترافیک شهر شوند، بسیار نقش حیاتی را ایفا خواهد کرد.

اسلوونی میزبان دوچرخه‌های آمبولانس

کد خبر 594056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.