مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها: موافق ساخت فرودگاه جدید نیستم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: افزایش تعداد فرودگاه‌ها را به عنوان کارشناس تأیید نمی‌کنم، اما فرودگاه‌های موجود را تأیید می‌کنم.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا سیدی اظهار کرد: قوانین سازمان هواپیمایی کشوری در دو سال اخیر از قوانین ایکائو به قوانین سخت اتحادیه اروپا تبدیل شده و شرکت فرودگاه‌ها نیز به دنبال رعایت این قوانین است.

وی با بیان اینکه بر اساس ضوابط سازمان هواپیمایی باند فرودگاه‌ها، عوامل پروازی و تأسیسات مورد نظر باید به استاندارهای سازمان هواپیمایی برسد افزود: تا به حال ۲ فرودگاه توانسته گواهی بگیرد و به دنبال اخذ گواهی سایر فرودگاه‌ها نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به این سوال که شنیده شده جسم تیز ناشی از تجمیع رنگ عامل ترکیدگی هواپیما در مشهد شده است، خاطرنشان کرد: هر روز به طور متوسط ۵ تا ۷ بار از باندها بازدید صورت می‌گیرد تا هیچ شیء خارجی روی باند وجود نداشته باشد.

سیدی با بیان اینکه افزایش تعداد فرودگاه‌ها را به عنوان کارشناس تأیید نمی‌کنیم، اما فرودگاه‌های موجود را تأیید می‌کنم، تصریح کرد: فاصله حدود دو هزار کیلومتری از تهران در سوانح، ایام خاص و شرایط اضطراری و ارسال امکانات به شرق و غرب و جنوب را از طریق فرودگاه‌ها می‌توان رسیدگی کرد.

وی گفت: اگرچه با افزایش فرودگاه‌ها موافق نیستم، اما اگر قانونگذار به ایجاد فرودگاه جدید مکلف کند انجام می‌دهیم.

منبع: مهر

کد خبر 594008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.