اعمال تخفیف عوارض ساختمانی تا ۳۰ مهرماه/چاووش‌خوانی، آیین ماندگار کاشان

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اعمال تخفیف عوارض ساختمانی تا ۳۰ مهرماه»، «چاووش‌خوانی، آئین ماندگار کاشان»، «میدل‌باس‌ها در راه اصفهان»، «تغییر هیئت رئیسه شورای شهر اراک»، «چه چیزی مردم اصفهان را آزار می‌دهد»، «خطر تکرار فاجعه متروپل در پارک جنگلی ارومیه»، «بسترسازی برای برگزاری هیئت‌های مذهبی محرم در اصفهان» و «تفکیک اتوبوس زنان و مردان در پایتخت صحت دارد»، «تشکیل کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی در شورای ششم» و «افول آفتاب گردشگری در بام راستین ایران» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

میدل‌باس‌ها در راه اصفهان / تقویم فرهنگی شهر تدوین می‌شود

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه کاهش آلودگی هوا در قانون سهم و نقش هر ارگان و سازمانی مشخص شده است، اظهار کرد: توجه ویژه به حمل‌ونقل عمومی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است که تکمیل خط یک و اجرای عملیات ساخت خط دوم مترو در شهر با همین هدف در دستور کار قرار دارد، در این زمینه قراردادها در این بخش نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی نیز سعی شده است اتوبوس‌هایی که در دوران شیوع کرونا از چرخه خارج شدند پس از نوسازی و بازسازی به ناوگان بازگردند، اضافه کرد: به منظور تقویت و توسعه حمل‌ونقل عمومی طی هفته آینده قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس منعقد می‌شود، همچنین سال گذشته ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که امیدوارم دولت هرچه زودتر این اتوبوس را به کلان‌شهرها تحویل دهد

هیئت رئیسه شورای شهر اراک تغییر کرد

یکی از اخبار پربازدید سرویس پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «تغییر هیئت رئیسه شورای شهر اراک» بود.

پنجاه‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اراک امروز_ دوشنبه دهم مردادماه_ با دستور کار تعیین هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر و رؤسای کمیسیون‌های سال دوم دوره ششم شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد و در دومین سال ششمین دوره شورای اسلامی شهر اراک، پیمان عین‌القضات به عنوان رئیس شورای ششم شهر معرفی شد.

تخفیف عوارض ساختمانی تا ۳۰ مهرماه اعمال می‌شود

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لایحه پیشنهادی ۲۵ درصد تخفیف شهرداری برای عوارض ساختمان، اظهار کرد: به تازگی شهرداری اصفهان لایحه‌ای را به شورای اسلامی شهر مبنی بر داشتن اجازه اعمال تخفیف ۲۵ درصدی برای عوارض ساختمانی تقدیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان اصفهانی اطلاع دارند، از ابتدای سال ۱۴۰۱، شورای اسلامی شهر اصفهان مجوز مربوطه به تخفیف ۳۵ درصدی را برای تمام طبقات ساختمانی تا سی‌ویکم تیرماه به تصویب رسانیده بود، گفت: با توجه به اتمام این مهلت زمانی، شهرداری اصفهان باید طبق قوانین به‌منظور تداوم اعمال تخفیف برای شهروندان، مجوزی را از شورای اسلامی شهر دریافت می‌کرد که به عنوان لایحه این کار انجام گرفت.

تفکیک اتوبوس زنان و مردان در پایتخت صحت دارد؟

«تفکیک اتوبوس زنان و مردان در پایتخت صحت دارد» از اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشارکت خیران و نیکوکاران در برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب‌ها در مسیر این راهپیمایی بزرگ، اضافه کرد: خیران و نیکوکاران در طراحی موکب‌ها حضور فعال و پررنگی داشتند و اینکه بخواهیم از طریق خیران و نیکوکاران جهت تأمین رقم مورد نظر در مراسم اربعین اقدام کنیم، عملیاتی نیست، لذا جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص به انتشار خبری در خصوص تفکیک اتوبوس بانوان و مردان در تهران، گفت: این موضوع در شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران مطرح نشده است و این خبر تأیید نمی‌شود.

چه چیزی مردم اصفهان را آزار می‌دهد؟

«چه چیزی مردم اصفهان را آزار می‌دهد؟» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

اصفهان شهری با برخورداری از امکانات نسبی برای زندگی شهروندان است، در طول تاریخ اصفهان به دلیل برخورداری‌ها و داشتن آب زاینده رود و امکانات بهینه پیشرفت بسیاری داشته و محل تجمع گردشگران داخلی و خارجی بود است، اما در حال حاضر به علت وجود مشکلات زیست محیطی و کم آبی، خشکی زاینده رود و مشکلات فرونشست زمین شور و اشتیاق برخی از افراد برای زندگی در این شهر کاهش یافته است.

"کم آبی، خشکی زاینده رود، ترافیک و آلودگی مردم شهر اصفهان را آزار می‌دهد، معضل ترافیک و آلودگی در تمام کلانشهرها وجود دارد، اگر معضل کم آبی در اصفهان رفع شود، حس تعلق شهروندان به شهر بیشتر خواهد شد. "

خطر تکرار فاجعه متروپل در پارک جنگلی ارومیه

نقی کریمی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص رانش زمین در منطقه پارک جنگلی این شهر و خطرات آن، گفت: در صورت اقدام نکردن فوری، فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار منازل قولنامه‌ای که توسط سودجویان دلال با حفاری در دامنه کوهپایه‌های جبهه جنوب شرقی پارک جنگلی ساخته شده است، خواهد بود.

وی ادامه داد: میلیون‌ها تن خاک لغزشی در بالادست خانه‌های قولنامه‌ای پارک جنگلی ارومیه که در پایین دست این منطقه واقع شده است، قرار دارد و در صورت حرکت، تمام منطقه را به تلی از خاک تبدیل خواهد کرد.

بسترسازی برای برگزاری هیئت‌های مذهبی محرم در اصفهان

از پرمخاطب‌ترین اخبار ایمنا پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «بسترسازی برای برگزاری هیئت‌های مذهبی محرم در اصفهان» بود.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از این هفته وارد ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) شده‌ایم؛ شهرداری مانند سال‌های گذشته هر گونه همکاری و بسترسازی و کمک به گروه‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و هیئت‌های فرهنگی را مد نظر دارد تا شهروندان بتوانند پرشورتر از هر سال در این مراسم حضور یابند.

چاووش‌خوانی، آئین ماندگار کاشان

«چاووش‌خوانی، آئین ماندگار کاشان» از اخبار پربازدید سرویس پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

چاووش‌خوانی در کاشان آئین دیرینه‌ای است که قبل از محرم و در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه برگزار می‌شود، چاوش‌خوان از پیرغلامان حسینی یا ریش سفیدان است که در بازار قدیمی کاشان اشعاری را در ثنای امام حسین (ع) و اهل بیتش می‌خواند، "چاووش عزا" در بازار قدیمی این شهر از گذر پانخل گرفته تا تیمچه امین‌الدوله تمام کسبه و مردم را با خود همراه می‌کند، این مراسم توسط هیئت مذهبی اهل یکی از محلات قدیمی کاشان است برگزار می‌شود، قدمت این رسم کهن به زمان صفوی بازمی‌گردد و کاشانی‌ها در تلاش هستند تا چاووش‌خوانی که آئینی فرهنگی-مذهبی است و ایثار و آزادگی حسینی را در خاطر همگان زنده می‌کند، بین نسل جوان احیا شود، در این راستا با همکاری شورای اسلامی شهر این آئین به عنوان یک اثر فرهنگی-مذهبی ناملموس به ثبت ملی رسیده است.

تشکیل کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی در شورای ششم

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم، تشکیل کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی است در این راستا تصمیم گرفته شد از رؤسای کمیسیون عمرانی در ادوار گذشته به منظور هم‌اندیشی و تبادل نظر دعوت به عمل آید.

وی هدف از تشکیل کارگروه نظارت بر پروژه‌های شهر را افزایش کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: شورای اسلامی شهر بر نحوه عملکرد اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق شهری نظارت دقیق دارد.

افول آفتاب گردشگری در بام راستین ایران

یکی از اخبار پربازدید سرویس پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «افول آفتاب گردشگری در بام راستین ایران» بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری افوس تشریح شد.

افوس نام کوهی است که این شهر را در دامن گرفته و از این رو این شهر به برکت افوس بذل طبیعت در فصل بهار را به تمام تجربه می‌کند، دغدغه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر افوس اجرای زیرساخت‌های گردشگری به منظور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر است، چرا که توسعه گردشگری به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند،

افوس شهری گردشگرپذیر است و می‌طلبد دغدغه مدیریت شهری و شورای اسلامی این شهر اجرای زیرساخت‌های گردشگری به منظور توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر باشد، زیرا توسعه گردشگری به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار کمک می‌کند.

کد خبر 593915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.