قطع درختان دالان سبز/مترو به کمالشهر می‌رسد؟

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شادابی و سرزندگی فضاهای شهری چگونه محقق می‌شود»، «مترو به کمالشهر می‌رسد»، «ارتقای سطح ایمنی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای زرند»، «گلایه شهروندان گلشهر از انباشت زباله‌ها+ پاسخ مسئولان»، «چرا رودخانه شور رفسنجان همچنان خشک است»، «گوگد در محاصره سگ‌ها»، «نصب بیش از ۱۵۰۰ متر بنر تبلیغاتی در فردیس»، «بلوار فرش؛ طرحی به گِل نشسته»، «اردستان، هرند و کوهپایه در گل‌ولای» و «گلایه شهروندان از قطع درختان دالان سبز» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

شادابی و سرزندگی فضاهای شهری چگونه محقق می‌شود؟

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «شادابی و سرزندگی فضاهای شهری چگونه محقق می‌شود» بود.

هویت یک شهر با درک فضایی شهروندان ارتباط مشخص و ملموسی دارد. گذری کوتاه بر نحوه ساخت و چیدمان شهرها، نوع هویت غالب بر آنها را به خوبی نمایان می‌کند. بافت تاریخی شهرها یکی از مهمترین ساختارهای کالبدی است که بنا بر هویت هر شهر شکل گرفته و متناسب با شرایط انسانی و طبیعی نیازمند اصلاح است.

هویت از مهمترین و راهبردی‌ترین مباحث مدیریت و توسعه شهری است. معماری گذشته ایران، گونه‌ای از معماری است که بر پایه هویت‌ها و ارزش‌ها شکل گرفته است و این برخلاف معماری و شهرسازی معاصر ایران است؛ معماری معاصر، بحران‌زده و بی‌هویت است که این بی‌هویتی ناشی از سو مدیریت و بی‌توجهی به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و نیازمند بازنگری صحیح و اصولی و نظارت دقیق در جهت احیای هویت اصیل ایرانی_اسلامی است.

مترو به کمالشهر می‌رسد؟

«مترو به کمالشهر می‌رسد» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

غول چراغ جادوی فرار از ترافیک این روزهای کشور، احداث مترو و راه‌اندازی ایستگاه در مسیرهای پرتردد هر شهر و منطقه است. دیر زمانی است که شهروندان کمالشهر خواستار احداث ایستگاه مترو در این منطقه هستند که لازمه آن جانمایی صحیح ایستگاه نسبت به حجم تقاضای فنی است. مسافت زیاد این شهر کوچک با مرکز، وجود شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های مستقر در این شهر و وجود آرامستان بهشت سکینه، موجب شده تا تردد برای شهروندان زیر سایه ترافیک شدید دشوار باشد؛ از این رو مطالبه احداث ایستگاه مترو امروزه بیش از هر زمان دیگری از سوی شهروندان مطرح می‌شود. لازم است مسئولان دست به دست هم بدهند تا با توجه به حجم ورود مهاجران به استان البرز، ایستگاه متروی کمالشهر هرچه سریع‌تر احداث شود.

ارتقای سطح ایمنی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای زرند

محمدجواد عرب‌پور رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک درون‌شهری شهرداری زرند از نصب تابلوهای هشداردهنده در ورودی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد و اظهار کرد: باهدف آرام‌سازی ترافیک شهری و ارتقای سطح ایمنی تردد و وسایل نقلیه و کاهش سوانح رانندگی در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، عملیات نصب دو عدد تابلوی احتیاط در این مسیر به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل برای جلوگیری از تخلفات رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، وجود علائم و تابلوهای هشداردهنده است که در این خصوص این سازمان اقدام به نصب و اصلاح تابلوها در این مسیر داشت.

گلایه شهروندان گلشهر از انباشت زباله‌ها+ پاسخ مسئولان

«گلایه شهروندان گلشهر از انباشت زباله‌ها» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو مدیران شهری تشریح شد.

در گلشهر معمولاً ساعت جمع‌آوری زباله‌ها از ۷ الی ۱۰ صبح است. این ساعت در محله‌های مختلف شهر متفاوت است و هیچ تغییری در ساعت جمع‌آوری رخ نداده بود. یک هفته است که در بعضی محلات، زباله‌ها از سوی پیمانکار شهرداری جمع‌آوری نمی‌شود و شهروندان به ناچار زباله‌های خود را در مخازن بزرگ زباله سر کوچه و خیابان رها می‌کنند.

شهروندان می‌گویند قرارداد پیمانکار قبلی تمام شده است و شهرداری باید مزایده انتخاب پیمانکار جدید را قبل از اتمام قرارداد پیمانکار قبلی به مناقصه می‌گذاشت تا شهروندان از این وضعیت در رنج نباشند. ساکنان گلشهر می‌گویند نگران هستند که مبادا سرنوشت جمع‌آوری زباله‌های تر همانند زباله‌های خشک شود؛ شش ماه از وعده شهرداری برای اجرای طرح تفکیک و جمع‌آوری زباله‌ها می‌گذرد، اما هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.

چرا رودخانه شور رفسنجان همچنان خشک است؟

مجید دهقانی عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه ولیعصر (عج) با بیان اینکه رفسنجان دارای سه رودخانه است، ابا وجود جولان سیل در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی رفسنجان، رودخانه شور که هرساله پر از آب می‌شد، خشک است و آبی در آن جاری نیست. سد سرچشمه روی رودخانه شور واقع شده است که آب را کنترل می‌کند. آبی که می‌آید از سمت اوراف وارد می‌شود.

رودخانه گیودری از سمت دره راگه جاری می‌شود، رودخانه صادق‌آباد از بالای فرودگاه شهر وارد دشت شده و روی آن پهن می‌شود که در حال حاضر طغیان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نقشه رودخانه‌ها را از روی گوگل‌مپ ببینید، متوجه خواهید شد که این رودخانه‌ها ارتباطی به یکدیگر ندارد و امکان هیچ‌گونه انسدادی نیست، دلیل خشک بودن رودخانه شور این است که یک رودخانه دیگر طغیان کرده است.

گوگد در محاصره سگ‌ها

«گوگد در محاصره سگ‌ها» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

معضل حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهرها روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود و افزایش جمعیت آن‌ها تهدیدی بالقوه برای جان شهروندان است درحالی‌که این سگ‌های ولگرد غالباً باید در طبیعت باشند؛ برخی کارشناسان دلسوز محیط‌زیست یکی از دلایل ازدیاد گله‌های سگ‌های ولگرد را غذارسانی به آن‌ها و دست بردن در چرخه طبیعت این سگ‌ها می‌دانند و معتقد هستند غذارسانی موجب می‌شود سگ‌های قوای لازم را کسب کنند و سمت تولیدمثل و ازدیاد نسل بیشتر بروند.

نصب بیش از ۱۵۰۰ متر بنر تبلیغاتی در فردیس

حسین روستایی معاون خدمات شهری شهرداری فردیس اظهار کرد: تمام معابر و میادین شهر سیاه‌پوش ایام محرم شده است، شهر عزادار سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی با تاکید به نصب المان‌های ماه محرم در شهر فاطمی فردیس، گفت: بیش از هزار و پانصد مترمربع از تابلوهای تبلیغاتی شهر به اکران‌های متناسب با ماه محرم اختصاص یافته و بالغ بر ۱۰۰ کتل و کتیبه در میادین نصب شده است.

بلوار فرش؛ طرحی به گِل نشسته

«بلوار فرش؛ طرحی به گِل نشسته» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

پروژه بلوار فرش کاشان ازجمله پروژه‌های نیمه‌تمام شهردار قبلی است که با وجود صرف میلیاردها هزینه قابل استفاده نیست. این بلوار بدون نظر کارشناسی و اقدامات مهندسی با پیچ‌ها و ورودی غیراستاندارد در محل میدان احداث شد. بلوار فرش به دلیل بعضی سیاست‌ها و رایزنی‌ها مسیر کارشناسی خود را طی نکرد و سال ۱۴۰۰ شبانه به دست شهردار وقت افتتاح شد.

استانداردسازی این مسیر که در حاشیه شهر با سه کیلومتر طول میدان صنعت کاشان را به میدان سهراب راوند وصل می‌کند، می‌توانست از بار ترافیکی ورودی شهر کاشان بکاهد و با کوتاه کردن مسیر، هزینه کمتری برای شهروندان رقم بزند اما این پروژه درگیر سوءمدیریت شد.

اردستان، هرند و کوهپایه در گل‌ولای

در پی هشدارهای سازمان هواشناسی و با ورود سامانه بارشی تابستانه به استان اصفهان، بارندگی‌ها از روز پنجشنبه در جنوب استان آغاز شد که خسارت‌هایی به دنبال داشت. اردستان، هرند و کوهپایه سه شهرستانی بود که بیشترین خسارت را در سطح استان دید.

گلایه شهروندان از قطع درختان دالان سبز+ پاسخ مسئولان

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته «گلایه شهروندان از قطع درختان دالان سبز» بود.

شهر خوانسار در منطقه‌ای کوهستانی و در دامنه کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. این شهر را به زیبایی درختان تنومندش که بیش از دویست سال قدمت دارد، می‌شناسند. درختان تنومند دالان سبز سلامتی، تولید انرژی، نشاط اجتماعی، اقتصاد گردشگر محور به دنبال دارد. درختان تنومند خوانسار در دل دالان سبز به بهانه هرس قطع می‌شود و چنان‌چه این روند ادامه داشته باشد، در آینده به جای درختان سر به فلک کشیده، آپارتمان‌ها و ویلاها را در حاشیه خیابان‌های شهر نظاره‌گر خواهیم بود.

کد خبر 593911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.