مادران شهدا  الگوی کامل تربیت اسلامی هستند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز مادران شهدا را الگوی کامل تربیت اسلامی و قرآنی در کشور دانست و گفت: دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی بتوانند از مادران شهدا و تجربیات ارزشمند آن‌ها به عنوان الگوی تربیتی اسلامی بهره ببرند.

به گزارش ایمنا، سردار فتح اللهی در حاشیه اجرای تئاتر «پناه مادرانه» با اشاره به اینکه نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه یاد بود شهید دانش‌آموز «رضا پناهی» در این استان سال گذشته فراخوان شد، اظهار کرد: شهید رضا پناهی، کم سن‌ترین شهید استان البرز است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره در کانون فرهنگی تربیتی رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهید پژوهی، آشنایی دانش آموزان با شهدا و الگو برداری از زندگی شهدای گرانقدر فعال شد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره پناه مادرانه در بخش موسیقی و سرود، هنرهای نمایشی، شعر، رسانه، کتابخوانی، هنرهای تجسمی، ادبیات داستانی و بخش جنبی برگزار شد.

وی تصریح کرد: «شهید رضا پناهی» یکی از بزرگ‌مردان کم سن و سالی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس با احساس مسئولیت و تعهد ناشی از عقبه معرفتی و بصیرتی منبعث از انوار تربیتی حرکت عظیم حضرت امام خمینی (ره)، توانست خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برساند.

فتح الهی ادامه داد: این شهید دانش‌آموز وصیت‌نامه خود را قبل از اعزام مخفیانه در نواری ضبط کرد و در گوشه‌ای پنهان کرد تا بعد از شهادتش به دست خانواده اش رسید.

وی یادآور شد: شهید رضا پناهی سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان کرج متولد شد، اما در سن ۱۲ سالگی با اصرار، پدر و مادر خود را راضی کرد تا به جبهه اعزام شود و به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک بگوید.

وی عنوان کرد: برنامه‌های این جشنواره با همراهی مادر دانش‌آموز شهید «رضا پناهی» تدوین و آماده سازی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز مادران شهدا را الگوی کامل تربیت اسلامی و قرآنی در کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی بتوانند از مادران شهدا و تجربیات ارزشمند آن‌ها به عنوان الگوی تربیتی اسلامی بهره ببرند.

وی تاکید کرد: امروز عظمت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافع حرم است که با وجود دل‌های بیدار و آگاه خون شهدا در کشور اسلامی ما هرگز پایمال نخواهد شد.

گفتنی است؛ تئاتر پناه مادرانه به کارگردانی و بازیگری " «علی احمدی روشن» به زندگی دانش‌آموز شهید رضا پناهی از شهدای دانش‌آموز استان البرز پرداخته که «معصومه حمامی اصل» مادر این شهید در تئاتر مذکور نقش آفرینی کرده است. در این نمایش دانش‌آموز نوجوان محمدمهدی ردایی در نقش شهید رضا پناهی ایفای نقش می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 593909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.