جدیدترین اخبار انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ سازمان سنجش + لینک دانلود ویژه‌نامه راهنما

زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ و آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ در دو نوع با آزمون و بدون آزمون مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از انتخاب‌های مهم زندگی هر فرد پس از پایان تحصیلات متوسطه و تصمیم به ادامه تحصیل در سطوح دانشگاهی، انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل است. این انتخاب که تأثیر چشمگیری در تعیین سرنوشت و آینده افراد دارد، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که می‌توان آنها را به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم کرد.

دفترچه انتخاب رشته را از اینجا دانلود کنید

برای ورود به سامانه انتخاب رشته اینجا کلیک کنید

عوامل درونی در کنترل فرد هستند؛ البته این به معنی تاثیر نپذیرفتن از عوامل بیرونی نیست، اما عوامل بیرونی تا حدودی از اختیار فرد خارج هستند و به صورت غیرمستقیم انتخاب وی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. هر داوطلب از یک طرف با توجه به علاقه‌مندی، استعداد و توانایی خود و از طرف دیگر نتیجه‌ای که در آزمون سراسری کسب می‌کند، لازم است در این فرآیند تصمیم‌گیری مناسب‌ترین انتخاب را با تحلیل شرایط مذکور و براساس آینده‌ای که برای خود ترسیم کرده، پایه ریزی کند؛ چرا که انتخاب صحیح رشته تحصیلی در آینده تحصیلی، شغلی و به طور کلی در زندگی افراد نقش انکارناپذیری دارد.‌

سازمان سنجش ساعاتی پیش نسب به «ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱» را منتشر کرد؛ شما می‌توانید این ویژه‌نامه را از اینجا دانلود کنید.

انتشار دفترچه راهنمای کنکور ۱۴۰۱

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ جمعه _چهاردهم مردادماه_ منتشر می‌شود.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته داوطلبان از عصر دوشنبه_ هفدهم مردادماه_ تا شنبه _بیست و دوم مردادماه_ خواهد بود؛ ضمن اینکه سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز روز پنجشنبه _سیزدهم مردادماه_ فعال خواهد شد.

کد خبر 593870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.