بازگشایی مسیر سیلاب محله چابهار در انتظار توافق با صاحب‌خانه‌ها

شهردار قشم گفت: ۲۴ خانه در مسیر سیلاب محله چابهار قشم قرار دارد و توافق با صاحبان این خانه‌ها برای واگذاری زمین و جابه‌جایی منازل جزو برنامه‌های اصلی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، میرداد میردادی اظهار کرد: ارزش ۲۴ خانه در مسیر سیلاب محله چابهار قشم، توسط کارشناسان دادگستری تخمین زده شده تا شهروندان دچار زیان نشوند؛ امیدواریم همه صاحبان خانه در بازگشایی این مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت احداث میدان میوه و تره‌بار، کشتارگاه و شهربازی در قشم، افزود: در صورت جانمایی و تخصیص زمین از سوی سازمان منطقه آزاد قشم این پروژه‌ها را با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهیم کرد.

شهردار قشم با اشاره به خرید ۲۳۰ لامپ تیر چراغ برق و حتی کلاهک آن، خاطرنشان کرد: بعضی دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره برق به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و با وجود اینکه وظیفه روشنایی شهر را بر عهده دارند، وقتی شهرداری اقدام به خرید لامپ هم می‌کند باز از در اختیار گذاشتن بالابر و نصب آن‌ها در خیابان‌ها خودداری می‌کند.

میردادی این اقدام را برخلاف وظیفه ذاتی نهادهای خدمات‌رسان خواند و اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها باید با هم‌پوشانی اقداماتی در راستای کمک به معضلات شهر انجام دهند؛ نه اینکه از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنند.

وی با ابراز خرسندی از عقد تفاهم‌نامه بین شهرداری و سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: پس از سال‌ها که بین این دو دستگاه اجرایی تنش وجود داشت امسال با عقد تفاهم‌نامه همکاری اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر شتاب گرفته است.

شهردار قشم ادامه داد: هم اکنون اختیارات صدور پروانه ساختمانی، پایان کار و کمیسیون ماده ۱۰۰ در بافت قدیم به شهرداری سپرده شده و جمع‌آوری زباله و توسعه فضای سبز توسط سازمان منطقه آزاد قشم در حال اجرا است.

میردادی شروع پروژه بهسازی شبکه آبرسانی و احداث شبکه فاضلاب را از ثمرات همکاری نزدیک شهرداری و سازمان دانست و اظهار کرد: برخی محله‌های بافت قدیم از نظر فاضلاب در وضعیت بدی قرار دارند که امیدواریم تا پایان سال این مشکلات برطرف شود.

وی از اجرای ۱۱ پروژه عمرانی شاخص با اعتباری نزدیک به ۱۲۴ میلیارد ریال توسط شهرداری خبر داد و گفت: زیرسازی آسفالت و روکش آسفالت معابر با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال در محلات قدیم قشم هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار قشم با بیان اینکه اصلاح پارکینگ و پیاده رو اسکله شهید رجایی پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی همراه است، افزود: احداث فاز یک پارک محله‌ای سازمانی نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری است که هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میردادی عقد ۱۱ فقره قرارداد و معاملات با ارزشی افزون بر ۳۴ میلیارد ریال در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان را از دیگر اقدامات این نهاد در سه ماهه نخست امسال برشمرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 593848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.