ضرورت ساماندهی حوزه املاک مدیریت شهری اراک

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از نابه‌سامان‌ترین بخش‌های شهرداری حوزه املاک است.

به گزارش ایمنا، عباس خسروانی در خصوص فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: این مرکز ۱۸ طرح به کمیسیون‌های مربوطه ارسال کرده است که شامل طرح شهر دوستدار کودک با ردیف بودجه‌ای مشخص، طرح شفافیت شورای اسلامی شهر و شهرداری، طرح الزام شهرداری به هزینه کرد عوارض آلایندگی در ۱۰ محور زیست محیطی و ورود به موضوع املاک شهرداری می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰۳ میلیارد تومان سند بابت مطالبه شهرداری از نهادهای دولتی شناسایی شده است و شهرداری باید طی تعامل با استانداری مطالبات خود را دریافت کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به ورود شورای شهر به املاک شهرداری، گفت: طبق قانون، املاک شهرداری را می‌توان برای استفاده و خدمات عام‌ المنفعه به ادارات داد، اما در سال‌های گذشته این واگذاری به شکل عام‌ المنفعه نبوده است.

وی افزود: امروز با وجود اتمام قراردادها یا تعطیل شدن طرح‌هایی که املاک برای خدمات‌دهی آنها در اختیار گرفته شده بودند، از بازپس دادن املاک به شهرداری خبری نیست و در واقع یکی از نابسامان‌ترین بخش‌های شهرداری، حوزه املاک است. امروز به دنبال مولدسازی و فروش املاک شهرداری هستیم و حتی اعتبار حاصل از فروش آنها نیز در بودجه دیده شده است تا در پروژه‌ها هزینه شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 593827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.