یادواره شهیدان بابایی و لشگری برگزار می‌شود

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری یادواره شهیدان سرلشکر خلبان عباس بابایی و سرلشکر خلبان حسین لشگری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدرضا شکوهی با اشاره به اینکه پانزدهم مردادماه سالروز شهادت شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی و نوزدهم مردادماه سالروز شهادت سیدالاسرا، شهید سرلشکر خلبان حسین لشگری است، گفت: به همین مناسبت یادواره شهیدان بابایی و لشگری به منظور تبیین رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنها و نقش این دو شهید در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی افزود: شهید بابایی گنجینه ارزشمند معنوی است که آحاد جامعه می‌توانند با بازخوانی خاطرات این شهید بزرگوار بیشتر با سیره، منش و روحیه فداکاری، ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و گذشت او آشنا شوند.

شکوهی ادامه داد: همچنین شهید لشگری پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد به خاک مقدس وطن بازگشت که در بدو ورود به وطن لقب «سیدالاسرا» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد که این مهم بیانگر شخصیت والای این شهید بزرگوار است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: شهیدان بابایی و لشگری از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ظرفیت‌های معنوی استان قزوین هستند که باید مسئولان دست به دست هم دهند تا با معرفی این شهدا، دین خودشان را به آنها ادا کنند.

شکوهی برنامه‌های فرهنگی سالروز شهادت شهیدان بابایی و لشگری را تشریح کرد و گفت: برپایی نمایشگاه عکس، تهیه و تولید دو کلیپ، اجرای زنده نقاشی از تمثال شهیدان بابایی و لشگری، تئاتر، فضاسازی محیطی شهری و اجرای سرود از جمله آنها است.

کد خبر 593795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.