۹۰ درصد پل‌های پایتخت ایمن است

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد پل‌های عابر پایتخت با ایمنی کامل به چرخه خدمت بازگشته است، گفت: وضعیت ۷۵۳ پل این کلان‌شهر در چهار ماه گذشته بررسی و نقاط ضعف آنها در حال رفع است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران، با اشاره به سیل اخیر در تهران، اظهار کرد: این سیل سابقه داشت و حداقل دو بار در ۶۰ سال اخیر اتفاق افتاده بود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش، اطلاع‌رسانی و حساس کردن مردم در جهت ایجاد خودآگاهی برای مقابله با بحران، تصریح کرد: وظیفه داریم این آموزش و اطلاع‌رسانی را به صورت جدی دنبال کنیم تا زمان وقوع حادثه گرفتار نشویم، البته بهترین حالت این است که این امر در قالب مشارکت با مردم و نخبگان انجام شود تا یک شهر ایمن با رعایت اصول پدافند غیرعامل داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت ۷۵۳ پل این کلان‌شهر در چهارماه گذشته بررسی و نقاط ضعف آنها در حال رفع است، افزود: زمان آغاز فعالیت در مدیریت شهری ششم، حدود ۵۰ درصد پل‌ها خراب و حدود ۴۲ درصد ناایمن بود که حدود ۹۳ درصد این پل‌ها از رده خارج شد، اما در حال حاضر حدود ۹۰ درصد این پل‌ها با ایمنی به چرخه خدمت بازگشته است.

وی با بیان اینکه تهران شهری با عرض و طول گسترده و جمعیت روزانه بالغ بر ۱۳ میلیون نفر و ساکن ۱۰ میلیون نفر است و شرایط خاص و حساسی دارد، خاطرنشان کرد: این کلان‌شهر با وجود گسل، خطرات سیلاب و مشکلات متعدد در حوزه فرونشست زمین، شرایطی دارد که اگر در مدیریت این موارد تدابیر لازم انجام نشود، پس از حادثه در عمل کار چندانی نمی‌توان کرد.

کد خبر 593767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.