۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
طرح جدید مجلس برای مهریه+ جزییات

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی جزئیات قانون جدید مهریه را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به قانون جدید مهریه، اظهار کرد: در قانون جدید مهریه ابتدا مطرح شده که اشخاصی که اقساط مهریه عقب مانده دارند یا دائماً به عقب می‌افتد دیگر به شکل سابق پرونده‌ای در دادگستری برای این فرد تشکیل نخواهد شد.

وی افزود: مورد بعدی که در قانون ذکر شده است این است که زن‌ها دیگر نیازی نیست در فرآیند دادگاه و دادرسی که مدت زیادی را متحمل می‌شود، ورود کنند، بلکه می‌توانند درخواست خود را به اجرای احکام دادگستری ارائه کنند و اجرای احکام مکلف است این مورد را صدور اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با قانون جدید مجلس فرآیند دو یا سه ساله‌ای که پیش روی زنان برای درخواست مهریه بود را کاهش داده و به صورت شرعی که عندالمطالبه است تا برای زنان راحت‌تر شود.

ابوترابی تصریح کرد: همچنین در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا ۱۰۰ سکه ۱.۱ درصد و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه دو درصد و از ۲۰۰ سکه به بالا ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند باید مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.

کد خبر 593742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 43
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    38 9
    جناب نماینده سلام شما که قانون مهریه به مجلس دادین شما مثل سایر کشور ها تشویق برای ازدواج بدین یک جوان از کجا این هزینه رو بیاره حداقل موقع طلاق از مهریه کم کنید نه موقع عقد