ابتکار میلان برای شناسایی دوچرخه‌های دزدی

شهرداری میلان ایتالیا با همکاری پلیس و بهره‌گیری صحیح از رسانه‌های اجتماعی، دوچرخه‌های سرقتی از شهروندان را به صاحبان بازمی‌گرداند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان میلان اکنون راه جدیدی برای یافتن دوچرخه‌های دزدیده شده خود دارند؛ به جای جست‌وجوی آن‌ها در بازارهای مخفی، می‌توانند آرشیو عکس دوچرخه‌های سرقتی نگهداری شده را در صفحه فیس‌بوک ایجاد شده توسط پلیس شهرداری مرور کنند.

مقامات میلانی اعلام کرده‌اند که در صورت سرقت، بهترین کار این است که شهروندان بلافاصله با پلیس تماس بگیرند یا با یک قرار ملاقات در ایستگاه پلیس، گزارش سرقت دهند.

بر اساس این طرح، دوچرخه‌هایی که توسط پلیس از طریق تحقیقات یا پیگیری گزارش‌های شهروندان کشف شده است، فهرست‌بندی می‌شود و در آلبوم عکس منتشر شده در فیس‌بوک، اعلام عمومی می‌شود.

ابتکار میلان برای شناسایی دوچرخه‌های دزدی

تاکنون ۴۷۰ دوچرخه توسط مأموران پلیس کشف شده است و همه آن‌ها در یک انبار مخفی در میلان نگهداری می‌شوند؛ مکانی که به دلایل امنیتی محفوظ است و پلیس نیز وسایل نقلیه خود را در آن نگهداری می‌کند.

هر دوچرخه دارای یک شماره اختصاصی است. صفحه فیس‌بوک شهرداری، عکس‌های دوچرخه‌های کشف شده را با مشورت نیروهای پلیس شهر منتشر می‌کند تا مالک آن را بشناسد و پس بگیرد. علاوه بر این، اطلاعات و دستورالعمل‌های مفیدی برای بازیابی آنها توسط مالکان ارائه می‌دهد.

مارکو گرانلی، مشاور ایمنی شهر در این رابطه می‌گوید: "پلیس محلی مکان‌های خرید و فروش ابزار دست دوم را بررسی می‌کند، گزارش‌ها را جمع‌آوری می‌کند، در نهایت، صاحبان دوچرخه، وسیله خود را پیدا می‌کنند."

ابتکار میلان برای شناسایی دوچرخه‌های دزدی

کد خبر 593732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.