احتمال وقوع فاجعه‌ای بزرگ در خط لوله گاز لوندویل

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: خط لوله انتقال گاز لوندویل به طول یک هزار و ۳۰۰ متر از جنوب خلج محله تا شیلات‌محله به دلیل قدمت زیاد، فرسوده شده و تاکنون این خط لوله تعویض نشده است و هر لحظه احتمال ترکیدگی لوله و وقوع فاجعه‌ای بزرگ در این منطقه وجود دارد.

سینا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خط لوله انتقال گاز از جنوب خلج محله تا شیلات محله لوندویل به طول ۱۳۰۰ متر، حدود ۵۲ سال پیش به بهره‌برداری رسیده و تاکنون این خط لوله تعویض نشده است.

وی افزود: خط لوله انتقال گاز لوندویل به دلیل قدمت زیاد فرسوده شده است و مانند بمب ساعتی هر لحظه احتمال ترکیدگی آن و وقوع فاجعه‌ای بزرگ در این منطقه وجود دارد، لذا لوله باید هر چه سریع‌تر تعویض شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر حریم خط لوله انتقال گاز از جنوب خلج محله تا شیلات محله ۲۵۰ متر است و مردم این منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستند و نمی‌توانند برای زمین‌های خود سند تهیه کرده و اقدام به ساخت‌وساز کنند.

وی تصریح کرد: اهالی شیلات محله با وجود سال‌ها همجواری در حاشیه لوله انتقال‌گاز، از نعمت آن محروم هستند و برای پخت و پز و گرم کردن خود در فصل سرما از کپسول گاز و نفت استفاده می‌کنند.

عسگرپور اضافه کرد: در نوزدهم خردادماه سال جاری، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با دعوت نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفر کردند که در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و عمران آستارا و با حضور استاندار گیلان، تغییر کلاس خط لوله انتقال گاز لوندویل با اختصاص بودجه‌ای به تصویب رسید، اما بعد از گذشت دو ماه از سوی مسئولان هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ارتقای سطح ایمنی و تغییر کلاس خط لوله انتقال گاز، بهره‌مندی از نعمت گاز و کاهش حریم خط لوله از ۲۵۰ متر به ۲۵ متر پیش از آغاز فصل زمستان خواسته اصلی مردم لوندویل است.

به گزارش ایمنا، لوندویل از توابع شهرستان آستارا است که در غرب استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 593689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.