نصب المان واقعه عاشورا در میدان بزرگ شهر

شهردار خوانسار از نصب المان واقعه عاشورا با مضمون لحظه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) در میدان امام شهر خبر داد و گفت: غرفه کودکان حسینی چهاردهم و پانزدهم مردادماه دایر است.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از نصب المان واقعه عاشورا با مضمون لحظه شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) در میدان امام شهر خوانسار خبر داد و اظهار کرد: این المان در مدت پنج ماه توسط یکی از هنرمندان ساخته شده است.

وی افزود: نصب المان در چهار میدان بزرگ شهر، نصب بالغ بر ۴۰ عدد بنر با موضوع محرم در سطح شهر، نصب پنج هزار متر ریسه مشکی، نصب پرچم‌های اهتزاز در ورودی‌های شهر از سمت گلپایگان و دامنه، نصب پرچم روی پل‌های سطح شهر و نصب صد مورد پیام‌های عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب در سطح شهر انجام شده است.

شهردار خوانسار با اشاره به پیش‌بینی افزایش چهار برابری جمعیت شهر خوانسار در تعطیلات دهه اول ماه محرم، خاطرنشان کرد: شهرداری با تشکیل ستاد استقبال از ماه محرم به منظور خدمات مطلوب به شهروندان و عزاداران حسینی، اقداماتی از قبیل افزودن تعداد سطل‌های زباله در سطح شهر، شست‌وشوی ۳۰۰ مخزن زباله سطح شهر، توزیع سطل و کیسه جمع‌آوری زباله به هیئت‌ها، نصب داربست برای هیئت‌ها و ارائه تذکر رعایت نصب داربست و همکاری با هیئت‌ها در حمل ذبح دام سالم تا کشتارگاه را انجام داده است.

احمدی ادامه داد: با توجه به افزایش تردد هیئت‌های عزاداری ضمن شیفت‌بندی نیروهای خدمات شهری در سطح شهر و پارک‌ها، روزانه سه‌بار خیابان اصلی شهر توسط نیروهای خدمات شهری نظافت و پاکسازی می‌شود.

وی با اشاره به پخش آسفالت در قالب ترمیم و لکه‌گیری ترانشه‌های معابر منتهی به هیئت‌های مسیر عزاداری در سطح شهر خوانسار، گفت: اتوبوس‌های حمل و نقل شهرداری در جابه‌جایی شهروندان برای حضور در هیئت‌های عزاداری در هنگام شب نیز فعالیت دارند.

شهردار خوانسار از دایر شدن غرفه کودکان حسینی در روزهای چهاردهم و پانزدهم مردادماه در شهر خوانسار خبر داد و افزود: انتشار پیام‌های عاشورایی در فضای مجازی توسط واحد فرهنگی شهرداری خوانسار در حال انجام است.

کد خبر 593667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.