۵ سال دیگر بازنشسته می‌شوم/ برای صعود به جام جهانی امید داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: می‌توانستیم جز چهار تیم باشیم و اگر این اتفاق رخ می‌داد شاید فینالیست نیز می‌شدیم. همه زحمت کشیدیم، اما اتفاقاتی که در بازی رخ داد و اقداماتی که تیم مقابل انجام داد کار را سخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوازدهم مردادماه_ کنفرانس خبری سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال با حضور خبرنگاران برگزار شد که این مربی در رابطه با صعود به جام جهانی، اظهار کرد: هنوز از صعود ناامید نیستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که صعود کنیم. شش بازی داریم که سه تا از آنها داخل خانه است و قصد داریم برنده شویم. تکلیف استرالیا و ژاپن مشخص است بین چین، قزاقستان و ایران دو تیم صعود می‌کند. اعتقاد من این است که اگر موفق نشدیم به جام جهانی برسیم بازهم باید پروسه کاری را ادامه دهیم زیرا چاره دیگری نداریم.

وی در رابطه با عملکرد ایران در کاپ آسیا، تصریح کرد: از عملکرد تیم در این رقابت‌ها رضایت دارم. یکی از خاصیت تورنمنت این است که تیم باید شش بازی متداوم انجام دهد و بعضی وقت‌ها در یکی از مسابقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث می‌شود تیم بازی را واگذار کند. یک روز قبل از بازی با اردن مچ پای بهنام یخچالی به شدت پیچید و یک درصد امکان نمی‌دادم روز بعد بتواند بازی کند که دکتر صادقی زحمت کشید طی یک ۲۴ ساعت توانست این بازیکن را برای ما برگرداند و به او جادوگر می‌گویم. بهنام سه قرص مسکن قوی در بدنش بود و برای ما بازی کرد به همین دلیل فکر می‌کنم روال ما در بازی‌های کاپ آسیا خیلی خوب بود و تا قبل از بازی اردن همه جامعه بسکتبال از چیزی که در زمین می‌دیدند خوشحال بودند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: عدم صعود به جمع چهار تیم برای بزرگترین تیم‌های جهان هم رخ می‌دهد. می‌توانستیم جز چهار تیم باشیم و اگر این اتفاق رخ می‌داد شاید فینالیست هم می‌شدیم. همه زحمت کشیدیم، اما اتفاقاتی که در باز ی رخ داد و کارهایی که تیم مقابل انجام داد کار را سخت کرد برای مثال بازیکن آمریکایی اردن سه شوت از هشت متر زد که کاریش نمی‌شد کرد، اگر حتی یکی از این شوت‌ها تبدیل به امتیاز نمی‌شد از لحاظ روحی و روانی شرایط فرق می‌کرد.

ارمغانی در خصوص جدایی یووانیچ از تیم ملی بسکتبال، خاطرنشان کرد: این مربی در اسلواکی مربی است که اردو تابستانه دارند و او هم در همین تایم می‌توانست در خدمت تیم ملی باشد و از روز اولی که با یووانویچ صحبت کردیم قرار شد تا آخر پنجره سوم باشند. زلاتکو را مربی با استعداد، خوب و جوان می‌دانم که به ما کمک کرد. این مربی خارجی با فرهنگ ایران آشنا است و در حال حاضر هم به اسلواکی برگشته و علاوه بر تیم باشگاهی خود، کمک مربی تیم ملی اسلواکی هم شده است.

وی با بیان اینکه وقتی آمار داده می‌شود و تفاوتی جلوی چه تیمی بازی کردیم، گفت: تیم‌هایی که در جام جهانی مقابل ایران قرار گرفتند با تیم‌هایی که در رقابت‌های کاپ آسیا مقابل ما صف آرایی کردند یکی نیستند، اما در آمار مهم نیست چه تیمی مقابل ایران قرار گرفته است. بیماری بزرگ بسکتبال ما ترن‌اور است و منطقی بود که روی بهتر شدن آن کار کنیم، سال ۲۰۰۰ که تغییر نسل داشتیم با الان متفاوت است زیرا در حال حاضر بازیکنان خوبی در تیم ملی داریم که باید جوان‌گرایی به صورت تدریجی انجام شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: طبق قوانین مجارستان ۵ سال دیگر بازنشسته می‌شوم که ممکن است بشود ۷ سال، کسی نیستم خودم را بازنشسته کنم. عاشق بسکتبال هستم و با تیم ملی هم حداقل تا پایان پنجره جام جهانی قرار داد دارم که قابل تمدید است و امیدوارم تمدید شود.

ارمغانی در رابطه با اینکه خارج بوده و امکان شناخت بازیکنان لیگ برتری را نداشته است، اظهار کرد: دو ماه برای شناخت وقت داشتم. همچنین همکارانم برای شناخت بازیکنان به من کمک کردند. جعفری تازه آمده و به دلیل سوابقی که داشته و می‌دانستیم کجا کار کرده، فکر کردیم می‌توانیم این بازیکن را تست کنیم. تمام بازیکنانی که از ایران نوین و ملی بزرگسالان دعوت به اردو ژاپن شدند زیر نظر من بوده است. چند بازیکن با تجربه و بازیکنان ایران نوین به اردو ژاپن می‌روند و دیگر بازیکنان تیم ملی بزرگسالان و ایران نوین با یکدیگر تمرین می‌کنند و بعد از برگشت این بازیکنان را باهم ترکیب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از وقتی که در بسکتبال ایران هستم لیگ پویایی نداشتیم، تصریح کرد: زمان لیگ ما کوتاه است، در اروپا یک لیگ ۱۰ ماه طول می‌کشد. متأسفانه از سالیان قبل این مشکل بوده که لیگ در آبان شروع می‌شود و تا اسفند ادامه دارد. امیدوارم تغییراتی ایجاد شود زیرا طولانی شدن لیگ از همه نظر برای ما بهتر است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در خصوص تشکیل اتاق فکر با مربیان لیگ برتری، گفت: هایلایت هایی از شش بازی که داشتیم تهیه می‌کنیم و و از همکارانم دعوت می‌کنیم تا از نظراتشان استفاده کنیم.

کد خبر 593652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.