ادامه بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز که به ریاست آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه عصر امروز (چهارشنبه) که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

در این جلسه بندهای مربوط به «محیط زیست» و «رشد اقتصادی» در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز مجمع که رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رؤسای کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس سازمان حفظ محیط زیست حضور داشتند، اعضای مجمع مقرر کردند: «بهبود شاخص‌های عملکردی محیط زیست حداقل پنج پله در هر سال، کاهش حداقل ۱۰ درصدی سالانه آلودگی هوای کلانشهرها و مدیریت اثرات و عوارض تغییر اقلیم با استفاده از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی» در سال‌های برنامه هفتم محقق شود.

اعضای مجمع در ادامه پس از بحث درباره الزامات رشد اقتصادی هشت درصدی؛ «بهبود محیط کسب و کار و ایجاد ثبات و پایداری در سیاست‌ها و مقررات اقتصادی کشور و ارتقای حداقل ۵۰ رتبه کشور در شاخص کل محیط کسب و کار در طول برنامه» را از تصویب گذراندند.

در پنجمین جلسه مجمع در هفته جاری در خصوص افزایش صادرات غیرنفتی و تراز تجاری غیرنفتی مصوب شد: «افزایش صادرات غیرنفتی با تاکید بر محصولات دانش‌بنیان و نیل به تراز تجاری غیرنفتی مثبت در پایان برنامه و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی که در داخل به اندازه کافی و با کیفیت مناسب قابل تأمین است، با رعایت حقوق مصرف‌کننده» در برنامه هفتم اجرایی شود.

در ابتدای این جلسه، آیت الله آملی لاریجانی، درگذشت والده «پرویز داودی» را تسلیت گفت.

ادامه بررسی‌های مواد و بندهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم در جلسات فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات آینده نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر 593650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.