ریزش مو جزو علائم کرونای طولانی‌مدت است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت مجموعه گسترده‌ای از علائم مانند ریزش مو را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور دستیابی به علائم کرونای طولانی‌مدت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، سوابق سلامت الکترونیکی ۲.۴ میلیون نفر از ساکنان بریتانیا را مورد ارزیابی قرار دادند. پژوهشگران سه دسته از علائم متمایز گزارش شده توسط افراد مبتلا به مشکلات سلامتی مداوم پس از عفونت را شناسایی کردند.

جدیدترین علائم کرونای طولانی‌مدت چیست؟

الگوی علائم عمدتاً به عنوان علائم تنفسی یا مغزی دسته‌بندی می‌شود. در کنار این موارد، دسته سومی نیز وجود دارد که طیف وسیع‌تر از مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علائم کرونای طولانی‌مدت شامل از دست دادن حس بویایی، تنگی نفس، درد قفسه سینه و تب می‌شود. دیگر موارد شامل فراموشی، بی‌اختیاری روده، توهم و تورم اندام‌های بدن می‌شود.

به گفته محققان، گروه‌های خاصی از مردم در معرض افزایش خطر ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت قرار دارند. این افراد شامل افراد سیگاری، افراد دارای اضافه وزن یا چاقی و افراد دارای مشکلات مزمن سلامتی می‌شوند. علائم شناسایی شده از کرونای طولانی‌مدت به پزشکان کمک می‌کند تا ارزیابی بیماران مبتلا به اثرات طولانی‌مدت کرونا را بهبود ببخشند. نتایج مطالعاتی از این قبیل می‌تواند به مدیریت علائم کرونای طولانی‌مدت به بهترین نحو کمک کند.

کد خبر 593642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.