نسل طلایی بسکتبال رو به انقراض/ بسکتبال دنیال در حال پیشرفت است

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بسکتبال ایران یک زمانی سطح بالا داشت و در آسیا مقام‌های زیادی به دست می‌آورد، اما این نسل طلایی ما رو به انقراض است و باید به فکر این باشیم که نسل جدیدی وارد تیم ملی کنیم و این موضوع یکی از وظایف من است و چند بازیکن جوان به تیم اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز چهارشنبه _دوازدهم مردادماه_ کنفرانس خبری سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال با حضور خبرنگاران برگزار شد که این مربی در رابطه با حضور در مجارستان اظهار کرد: خانواده‌ام در مجارستان هستند که بعد از رقابت‌های کاپ آسیا مانند دیگر اعضای تیم ملی من هم به دیدار خانواده‌ام رفتم. در هر کشوری کار کردن در تیم ملی با کار کردن در تیم باشگاهی فرق می‌کند. حدود دو ماه پیش کار را با تیم ملی شروع کردیم، در این زمان ۴۸ تمرین و چهار بازی دوستانه و شش بازی رسمی داشتیم که به علت مسافرت‌های طولانی و زیاد شدت تمرینات ما به مرور زمان کم شد.

وی ادامه داد: در یک تیم باشگاه حدود ۱۰ ماه بازیکنان کنار هم هستند و بیش از ۲۰۰ تمرین و ۵۰ بازی رسمی دارند، اما در تیم ملی زمان آماده کردن بازیکنان کم است و باید این را هم اضافه کنیم که ما با تفکرات جدید آمدیم این کار را سخت‌تر کرد. در تیم ملی اصلاح تکنیک و ارتقا فیزیکی بازیکن وجود ندارد و این موارد در باشگاه‌ها رخ می‌دهد، ما هم در تیم ملی استراتژی خاص می‌آوریم و سعی می‌کنیم بازیکن تحلیل نرود. با تمام این موارد توانستیم از وقتی که داشتیم به خوبی استفاده کنیم و تا حدودی به نتیجه هم برسیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه وقتی به تیم ملی آمدم با داوری هم راجع به جوان‌گرایی صحبت کردم، تصریح کرد: بسکتبال ایران یک زمانی سطح بالا داشت و در آسیا مقام‌های زیادی به دست می‌آورد، اما این نسل طلایی ما رو به انقراض است و باید به فکر این باشیم که نسل جدیدی وارد تیم ملی کنیم و این موضوع یکی از وظایف من است و چند بازیکن جوان به تیم اضافه کردیم. سه فاکتور را روز اول به بازیکنانم گفتم، اول آنکه باید یک تشکل تیمی خوب داشته باشیم زیرا از شنیده بودم که مشکل داخلی در تیم وجود داشته است و این موضوع با کمک بازیکنان با تجربه مانند حدادی، کاظمی و جمشیدی حل شد. دومین نکته توپ‌های از دست رفته است که همیشه در بسکتبال ما مشکل ساز شده ولی توانستیم در این مورد بهتر شویم. سومین نکته‌ای که کار کردیم پرتاب‌های بلند بود که موفق شدیم در کاپ آسیا ۷۵ درصد از توپ‌های پنالتی را به گل تبدیل کنیم و این اتفاق در تیم ملی ما کم رخ داده است. با ارسلان کاظمی هم از روز اول تمرینات صحبت کردیم و با تلاش خودش آمار پنالتی‌های موفق این بازیکن هم در کاپ آسیا ۶۶ در صد شد.

ارمغانی افزود: اعتقاد من این است که دفاع خوب، حمله خوب ایجاد می‌کند. در این دو ماه با همکارانم دفاع را به تمام زمین بردیم و در رقابت‌ها با فشاری که ایجاد می‌کردیم، حملات خوبی هم داشتیم. در تایم اوت یکی از بازی‌ها به بازیکنان گفتم که بازی ساده انجام انجام دهند و گویا سو تفاهم ایجاد شده بود که باید به صورت شفاف بگویم بازی ساده یعنی یک دفاع خوب داشته باشیم تا با سرعت زیاد حمله کنیم و تیم حریف نتواند دفاع خوبی داشته باشد و این تاکتیک نتیجه هم گرفت. انتقاد در رابطه با کادر من وجود داشت که باید بگویم اطمینان و اعتقاد کامل به کادرم دارم، مثل یک خانواده می‌مانیم که همه زحمت می‌کشیم و کار می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه اردن تیم دسته دوم آسیا است، گفت: بسکتبال در کل دنیا پیشرفت کرده و تیم‌ها بهم نزدیک هستند. اردن مقابل نیوزلند به دلیل اینکه بازیکن آمریکایی و یورولیگی خود را نداشت در دقایق آخر باخت و این نشان دهنده این است که همه کار و پیشرفت می‌کنند و اردن، بحرین و چین تایپه تیم‌های دسته دوم آسیا نیستند و اگر زحمت نکشیم برای ما مشکل ساز خواهند بود. این نکته راهم باید بگویم که توجیهی برای شکست ندارم، اما با استدلال دلایل خود را می‌گویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال اضافه کرد: ورود و کار با نسل جوان برای من ناآشنا نیست، در سال ۲۰۰۰ خدمت تیم ملی بودم و قدم اول تغییر نسل را برداشتم. نسل طلایی بعد از هفت سال کار مداوم با مربی‌های مختلف خارجی در سال ۲۰۰۷ اولین بار قهرمان آسیا شد و سپس افتخار آفرینی‌های آن ادامه داشت. جوانان مستعد داریم، مستقیم با تیم ایران نوین کار می‌کنم. بازیکنان ایران نوین در تیمی که عازم به ژاپن است حضور دارند و باید ببینیم عملکردشان در مسابقات بین‌المللی چگونه است و تنها با دوبازی نمی‌توان نظر داد، بلکه باید در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند.

ارمغانی ادامه داد: از رسانه‌ها و مردم می‌خواهم صبور باشند و شرایط تیم را درک کنند، پیشرفت بازیکن زمان بر است. بسکتبال بازی اشتباهات است و باید این اشتباهات را کم کنیم و با اعتقاد به کار خود جلو برویم.

کد خبر 593625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.