پیوستن استان گلستان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از پیوستن استان گلستان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور؛ حسین مقدم کیا در آئین پیوستن گلستان به طرح ملی تلاوت در گرگان، اظهار کرد: با پیوستن گلستان به طرح ملی تلاوت فرصت طلایی در اختیار نوجوانان و جوانان این خطه از میهن اسلامی ایران در پرداختن به علوم قرآنی فراهم‌شده است.

وی تأکید کرد: کشف استعدادهای نهفته درزمینه قرآنی در بین نوجوانان و جوانان مناطق مرزی ازجمله استان گلستان رویکرد اصلی طرح ملی تلاوت قرآن کریم است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: در بین دانش آموزان مشغول به تحصیل در شهرهای مرزی استان گلستان استعدادها و ظرفیت‌های نهفته‌ای درزمینه علوم قرآنی وجود دارد که باید شناسایی و کشف شود.

وی ادامه داد: این استعدادها و ظرفیت‌ها می‌تواند درزمینه تلاوت‌های قرآنی شکوفا شود.طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) نیز به دنبال شناسایی و هدایت این استعدادهاست.

مقدم کیا افزود: در طول ۱۰ دوره گذشته استعدادهای نهفته‌ای در بین نوجوانان و جوانان شناسایی‌شده و اکنون هریک از آنان با سبک‌های مختلف مربیان ارزنده‌ای در کشور شدند. همچنین در طرح ملی تلاوت نوجوانان پسر ۱۰ تا ۱۵ سال و دختران هشت تا ۱۵ سال می‌توانند شرکت کنند.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا (ع) امسال نیز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به‌صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون‌ها، به‌عنوان فراگیر «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

کد خبر 593604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.