از فروش لندکروزهای سرقتی به قاچاقچیان بین‌المللی تا خواننده سارق در مهمانی‌های اعیانی

فروش لندکروزهای سرقتی به قاچاقچیان بین‌المللی، پایان گردنبندقاپی حرفه‌ای در کرج، خواننده مهمانی‌های اعیانی سارق از آب درآمد، انهدام باند بزرگ جعل و تصاحب خانه‌ها، سارقان مسلح نیسان‌های آبی در دام پلیس، موزیسینی که سارق شد و بازداشت شرورهای مسلح در تبریز را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای یک باند نقش خریدار را بازی می‌کردند تا دست به سرقت خودروهای گران قیمت لندکروز بزنند. آنها پس از سرقت خودروها را در منطقه مرزی به قاچاقچیان بین‌المللی می‌فروختند. طراح نقشه سرقت و مغز متفکر این باند این‌گونه می‌گوید: در سایت‌های خرید و فروش خودرو، افرادی که برای فروش خودروی لندکروز خود آگهی داده بودند را شناسایی می‌کردیم و سپس با مالکان آن تماس می‌گرفتیم و نقش خریدار را بازی می‌کردیم و برای بازدید خودرو، آدرس از آنها می‌گرفتیم.

اگر راننده در پارکینگ خانه‌اش با ما قرار می‌گذاشت، بی‌خیال نقشه سرقت می‌شدیم اما اگر در منطقه دیگری قرار می‌گذاشتند، با یکی از دوستانم راهی آنجا می‌شدیم. نزد فروشنده، طوری نقش بازی می‌کردیم که اعتمادشان جلب می‌شد و فکر می‌کردند ما آدم حسابی هستیم.

سپس به بهانه اینکه می‌خواهیم با ماشین دوری بزنیم و خودرو را امتحان کنیم سوار آن می‌شدیم و بعد در فرصتی مناسب راننده را به بیرون از خودرو پرتاب می‌کردیم. چنانچه مقاومت می‌کرد دست به سلاح می‌شدیم و او را تهدید به قتل می‌کردیم تا اینکه از ترس جانش دست از تقلا برمی‌داشت.

من عاشق لندکروز هستم. به‌نظرم میان خودروهای شاسی بلند، حرف اول را می‌زند و خب با قیمت بالایی می‌توانستیم آن را بفروشیم. تصور کنید سه سال قبل ۵۰۰ میلیون از هر سرقت درآمد داشتیم. البته ما سه سالی است که دور سرقت را خط کشیده‌ایم. وقتی تعداد سرقت‌ها زیاد شود، آن هم سرقت خودروی مدل بالایی مانند لندکروز حساسیت پلیس بیشتر شده و احتمال گیرافتادن ما زیاد است و به همین دلیل برای مدتی سرقت را کنار گذاشتیم تا لو نرویم.

گاهی با یکی از خودروهای سرقتی در شهر تردد می‌کردیم که پس از سه سال گیر افتادیم. پلاک ماشین را عوض می‌کردیم یا پلاک یک خودروی لندکروز در خیابان را سرقت می‌کردیم یا با دیدن یک ماشین با مشخصات خودروی سرقتی، مشابه پلاک را می‌ساختیم و روی ماشین سرقتی می‌زدیم که اگر پلیس هم استعلام کند مشکلی برایمان پیش نیاید.

پایان گردنبندقاپی حرفه‌ای در کرج

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز، اظهار کرد: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی ردپای یکی از سارقان سابقه‌دار استان را در سرقت‌های با شیوه گردنبندقاپی مشاهده و دستگیری او را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: علی‌رغم نقل مکان دائم متهم برای شناسایی و دستگیر نشدن، کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه او در شهر تهران شدند و با دریافت نیابت قضائی در اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی به ۳۰ فقره سرقت در شهر کرج با شیوه گردنبندقاپی با استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌های مختلف اقرار کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایرین ادامه دارد، ادامه داد: متهم پس از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: بسیاری از مال‌باختگان سرقت‌های گردنبندقاپی به دلیل نمایش طلاهای خود در معرض عموم توجه سارقان را به خود جلب کرده و طعمه سارقان می‌شوند؛ بنابراین از شهروندان عزیز به ویژه خانم‌ها، نوجوانان و کودکان درخواست داریم که به هیچ‌وجه طلاجات گران قیمت خود را در معرض دید عموم قرار ندهند.

خواننده مهمانی‌های اعیانی سارق از آب درآمد

مأموران پلیس آگاهی تهران در تازه‌ترین طرح کاشف، پسر ۱۸ ساله‌ای را دستگیر کردند که با همدستی یک خواننده، زنان را فریب می‌داد و دست به سرقت موبایل گران‌قیمت آنها می‌زد. متهم دستگیر شده علاوه بر اتهام سرقت با اتهام آزار و اذیت هم روبه‌رو است اما این اتهام را قبول ندارد.

این متهم اظهار می‌کند: من فقط در سرقت‌ها نقش داشتم و اتهام آزار و اذیت را که به من نسبت داده شده است، قبول ندارم. دوستم ماکان که دی جی و خواننده مجالس بود با زنان و دختران در فضای مجازی دوست می‌شد و آنها را به مهمانی شبانه دعوت می‌کرد. بعد به آنها آبمیوه یا مشروبات الکلی مسموم می‌داد و پس از آن نقشه‌اش را عملی می‌کرد و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

در این میان گاهی پیش می‌آمد که من موبایل‌های طعمه‌ها را سرقت می‌کردم. البته چیزی از سرقت یادم نمی‌آید چون معتاد به قرص‌های روانگردان هستم و هر وقت قرص می‌خورم دچار فراموشی می‌شوم. هر وقت دوستم کسی را فریب می‌داد، قرص می‌خوردم و وقتی به‌خودم می‌آمدم می‌دیدم گوشی موبایل دختران نزد من است.

گاهی هم دوستم از من می‌خواست دختران و زنان را در خیابان رها کنم. یعنی آنها را درحالی‌که نیمه بیهوش بودند سوار بر ماشین کرده و در یکی از مناطق تهران رهایشان می‌کردم و فقط همین‌ها را به خاطر دارم. سابقه موبایل قاپی دارم و در ۱۷ سالگی به اتهام موبایل قاپی دستگیر و یک سال در کانون اصلاح و تربیت زندانی شدم.

انهدام باند بزرگ جعل و تصاحب خانه‌ها در کرج

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح جزئیات شناسایی و بازداشت اعضای یک شبکه ۱۱ نفره جعل اسناد و تصاحب املاک مردم در شهرستان‌های نظرآباد، کرج و ساوجبلاغ، اظهار کرد: این باند با هوشیاری و اعلام جرم رئیس وقت شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد که هم اکنون ریاست دادگستری طالقان را برعهده دارد، شناسایی و کشف شد.

وی افزود: اعضای این باند که متشکل از افراد عادی، کارمند اداره ثبت اسناد و املاک، وکیل دادگستری و مشاوران املاک هستند از سال ۱۳۹۲ با استفاده از شگردهای مختلف اقدام به شناسایی و تصاحب املاکی می‌کردند که یا مالکان آن‌ها در آن ساکن نبوده یا رها شده و متروک بودند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: اعضای این شبکه با جعل مبایعه نامه به نام مالک و از طریق ارائه دادخواست به دادگاه‌های حقوقی شهرهای نظرآباد، ساوجبلاغ و کرج به خواسته الزام به تنظیم سند رسمی انتقال املاک طرح دعوی می‌کردند.

وی تصریح کرد: این افراد با ارائه اسناد مجعول مبنی بر خرید املاک به دادگاه و اخذ احکام غیابی از مراجع قضائی و سپس انتقال اجرایی اسناد مالکیت، بیش از ۷۰ قطعه از اراضی مردم در شهرهای مختلف استان البرز به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیارد تومان را تصاحب و برخی را به اشخاص ثالثی به فروش رسانده‌اند و به جهت معاملات متعدد و یا احداث مجتمع مسکونی در این املاک و فروش واحدهای مسکونی احداثی به مردم، مشکلات متعددی برای خریدارانی که اطلاعی از موضوع نداشتند، ایجاد شده است.

فاضلی هریکندی رهبر این باند را یکی از مشاورین املاک اعلام و اضافه کرد: وی با استفاده از اطلاعات خود و سایر مشاوران املاک درخصوص ملک‌های فاقد سکنه و رها شده با همکاری یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک، شماره پلاک ثبتی و مشخصات مالک را اخذ و با جعل مبایعه‌نامه متضمن واگذاری املاک شناسایی شده از سوی مالک، اقدام به نقل و انتقالات صوری و جعلی متعدد بین اعضای گروه می‌کردند.

وی گفت: در مرحله بعد با تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی انتقال به طرفیت مالک رسمی با پیوست مبایعه نامه مجعول و با اعلام آدرس اشتباه یا اعلام نشانی یکی از بستگان خود یا یکی از اعضا شبکه به عنوان محل سکونت مالک، موفق به اخذ آرای محکومیت غیابی علیه مالک رسمی شده و سپس در مرحله اجرای حکم با کفالت یکی از اعضای گروه به عنوان ضمانت اجرای حکم غیابی با انتقال اجرایی سند، املاک مردم را تصاحب می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: این شبکه در برخی از موارد با هدف سوءاستفاده از قانون و مقررات مربوط به تبصره‌های یک و دو ماده ۳۰۶ قانون آئین دادرسی مدنی و به منظور معرفی نکردن ضامن و یا نبود تودیع تأمین متناسب در مرحله اجرای حکم و انتقال اجرایی اسناد مالکیت، با اغفال مأمورین ابلاغ و با جعل امضا خوانده یا محکوم علیه در اخطاریه‌های ارسالی برای مالک، موفق به اخذ آرای محکومیت حضوری شده و بدون معرفی ضامن و یا تودیع تأمین، اسناد رسمی املاک با دستور اجرای احکام به نام آنها تنظیم می‌شد.

وی یکی دیگر از روش‌های متقلبانه این شبکه را اخذ وکالت‌نامه از مالکین املاک شناسایی شده که در خارج از کشور اقامت داشتند و سوءاستفاده از وکالت‌نامه‌های اخذ شده اعلام و اظهار کرد: این افراد با اعتمادسازی قبلی و ادعای اینکه با ارتباطات و نفوذی که در دستگاه‌های مختلف اداری و قضائی دارند، قادر به انجام هرکاری هستند و در برخی موارد از طریق ارائه گواهی انحصار وراثت جعلی و یا ارائه پاسخ استعلام جعلی از مراجع مختلف جهت اعتمادسازی بیشتر، وکالت‌نامه تام‌الاختیار درخصوص هرگونه نقل و انتقال و انجام معاملات اخذ نموده و با سوءاستفاده از اختیارات اعطایی در وکالت‌نامه‌ها، نسبت به تنظیم مبایعه‌نامه‌های مجعول و یا تصاحب املاک دیگر موکلین (غیر از ملک موضوع وکالت) اقدام می‌کردند.

فاضلی هریکندی یکی از اعضای گروه را یک وکیل دادگستری اعلام کرد که خواهر رهبر شبکه نیز بوده است و اضافه کرد: وی ضمن ارائه مشاوره و راهنمایی حقوقی و تنظیم دادخواست‌ها و لوایح حقوقی، در برخی موارد نیز مستقیماً وکالت پرونده‌هایی که خواهان آنها برادر وی و یا سایر اعضا شبکه بودند را به عهده داشته است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده نیز در ابتدا بدون شکایت شاکی خصوصی و با اعلام جرم رئیس شعبه دادگاه و در راستای حمایت از حقوق عامه آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون فقط پنج نفر از ۷۰ مالک اراضی تصاحب شده، در تحقیقات شناسایی شده و اقدام به طرح شکایت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه اتهام اعضای این شبکه، جعل اسناد عادی و رسمی، استفاده از اسناد مجعول، انتقال املاک متعلق به غیر، رشاء و ارتشاء و پولشویی است، خاطرنشان کرد: این باند از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ در شهرهای کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد املاک را از این طریق شناسایی جعل و تصاحب می‌کردند. کیفرخواست این ۱۱ متهم از دادسرای نظرآباد صادر و با توجه به نوع اتهامات و شبکه‌ای بودن جرایم جهت رسیدگی و صدور حکم به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز ارجاع شده است.

سارقان مسلح نیسان‌های آبی در دام پلیس

بابک و سه همدستش، سوار بر خودروی سرقتی در بزرگراه‌های اطراف تهران به کمین راننده‌های نیسان می‌نشستند. آنها در پرونده خود هشت سرقت مسلحانه بار نیسان و ربودن راننده‌های این خودروها را دارند.

متهم درخصوص شیوه سرقت‌ها، اظهار کرد: سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ که مسروقه بود در کنار جاده قدیم توقف می‌کردیم. سوژه ما نیسان‌هایی بودند که بار آهن، آلومنیوم و مس داشتند. با خودرو راه آنها را سد کرده و با تهدید اسلحه راننده نیسان را سوار خودروی خودمان می‌کردیم.

یکی از همدستانم پشت فرمان نیسان می‌نشست و دو خودرو به حرکت درمی آمد. خودروی نیسان به سمت انبارمان می‌رفت و بارها را خالی می‌کرد. بعد خودرو را در کنار بزرگراه رها کرده و به همدستان‌مان خبر می‌دادیم تا راننده نیسان را رها کنند. در سرقت‌ها از اسلحه استفاده نمی‌کردیم اما یکی از دوستانم اسلحه را خریده بود و همراه داشتیم.

سابقه یک مورد فرار از آگاهی دارم. هفت نفر در بازداشتگاه آگاهی یکی از شهرستان‌های تهران بودند، باهم صحبت کردیم و تصمیم به فرار گرفتیم. دو نفر با من دشمنی داشتند به دروغ گفته بودند که در زورگیری و خفتگیری من همراه آنها بودم. آن زمان موقع شام در را باز کردند تا به ما غذا بدهند و ما هم از فرصت استفاده و فرار کردیم.

هفت ماه بعد، پلیس تهران در اسلامشهر مرا بازداشت کرد و ۱۰ ماه به زندان افتادم و این دفعه با سند آزاد شدم. اواخر سال ۱۴۰۰ بود که به همراه سه نفر از دوستانم سرقت‌ها را آغاز کردیم.

موزیسینی که سارق شد

نوازنده گیتار و سازدهنی، نقشه سرقت‌های سریالی را طراحی و در این خصوص اظهار کرد: دو پیج اینستاگرامی داشتم که یکی در مورد آموزش گیتار و دومی در رابطه با ارائه خدمات ماساژ بود. افرادی که به‌دنبال ماساژ بودند با من تماس می‌گرفتند. اگر این افراد خانه داشتند و می‌خواستند که به خانه‌شان بروم که چه بهتر؛ وارد خانه‌شان می‌شدم و در فرصتی مناسب داخل نوشیدنی آنها داروی بی‌هوشی می‌ریختم و پس از بی‌هوش شدن از آنها سرقت می‌کردم اما اگر جایی نداشتند با مدارک شناسایی مسروقه خانه یک روزه اجاره می‌کردم و از طعمه‌ها می‌خواستم به آنجا بیایند و به همین شیوه آنها را بی‌هوش می‌کردم.

اگر به خانه آنها می‌رفتم وسایل باارزش را سرقت می‌کردم. به عنوان مثال از یک خانه ۱۴ قاب ساعت اصل و گران‌قیمت سرقت کردم. اگر به خانه‌های اجاره‌ای من می‌آمدند، وقتی بی‌هوش می‌شدند در حالت نیمه هوش رمز عابر بانک آنها را می‌گرفتم و حساب‌ها را خالی می‌کردم.

من موزیسین هستم و لیسانس مکانیک دارم. یک‌بار یکی از شاگردهایم به خانه‌ام آمد و با همین شیوه مرا بی‌هوش کرد و تمام اموالم را به سرقت برد. ۱۸۰ میلیون تومان مرا برد و ورشکسته شدم. آن زمان بود که تصمیم گرفتم با همین شیوه دست به سرقت بزنم.

بازداشت شرورهای مسلح در تبریز

علی محمدی جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: درپی گزارشات واصله مردمی مبنی بر حضور تعدادی اوباش در برخی از محلات تبریز که به عربده کشی، قمه کشی و ایجاد فضای ناامن، دزدی، شرب خمر علنی اقدام و به مردم حمله می‌کردند، دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با مقام قضائی محل اختفای این افراد با شگردهای خاص پلیسی و با پشتیبانی عملیات مأموران انتظامی و یگان امداد همزمان در چند عملیات ضربتی پلیسی دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفای متهمان دستگیر شده، دو قبضه سلاح کمری و شکاری، ۱۷ قبضه انواع سلاح سرد از قبیل خنجر، قمه و اقلام ممنوعه کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده تحویل مراجع قضائی خواهند شد، گفت: پلیس درخصوص امنیت و آرامش افراد جامعه با کسی تعارف و مماشات ندارد و از دستگاه قضائی درخواست داریم با صدور احکام مجازات سخت هزینه جرم را افزایش داده و بازدارندگی لازم را داشته باشد.

کد خبر 593586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.