شهرهای کوچک؛ حامیان بزرگ مدیریت هوشمند آب

همه روزه بر تعداد شهرهای کوچکی در سراسر جهان افزوده می‌شود که عزم خود را برای اتخاذ رویکردهای مدیریت هوشمند آب جزم می‌کنند تا از این طریق هزینه‌های شهری را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه مدیران در بسیاری از شهرهای جهان در تلاش هستند از تکنولوژی برای کاهش مصرف آب و در نتیجه حل بحران کم‌آبی بهره بگیرند، ضمن این‌که به همین شیوه، مصرف منابع مالی شهری را به حداقل می‌رسانند. به عنوان مثال، برنامه‌ریزان شهرهای آمریکایی به واسطه هوشمندسازی زیرساخت‌های اندازه‌گیری پیشرفته می‌کوشند مصرف آب را در مناطق پرمصرف تحت نظارت قرار دهند و اقدامات لازم را برای کاهش آن پیاده کنند.

اطلاعات دیجیتالی در این زمینه هر ۱۵ دقیقه تا یک ساعت یک بار، به مرکز پردازش داده‌ها ارسال می‌شود و در نتیجه مدیران از مشکلات موجود در زمینه آب نظیر مصرف بی‌رویه و چکه کردن لوله‌ها آگاه می‌شوند و اقدامات لازم را برای حل بحران آب پیاده می‌کنند.

شهرهای کوچک؛ حامیان بزرگ مدیریت هوشمند آب

برنامه‌ریزان در بعضی از شهرهای جهان نیز به نصب کنتورهای آب هوشمند در سازه‌ها و مکان‌های عمومی می‌پردازند تا از این طریق هزینه آب غیردرآمدی را که یکی از منابع اصلی صرف بودجه‌های شهری به حساب می‌آید، کاهش دهند. در این میان، به نظر می‌رسد که شهرهای کوچک جهان بیشتر از سایر نقاط دنیا عزم خود را برای مدیریت هوشمند آب در راستای کاهش هزینه‌های شهری جزم کرده‌اند و در تلاش هستند با بهره‌گیری از شبکه آب هوشمند، بر جریان آب در سراسر سیستم‌های شهری نظارت کنند و خدماتی اثربخش برای کاهش بحران در این زمینه ارائه دهند. در واقع، اطلاعاتی که از طریق سیستم‌های هوشمند مدیریت آب در اختیار مدیران شهرهای کوچک قرار می‌گیرد، آن‌ها را قادر می‌کند هر چه سریع‌تر به مشکلات به وجود آمده در زمینه آب، نظیر چکه کردن لوله‌ها واکنش نشان دهند و حتی زمان احتمالی چکه کردن بعضی از لوله‌ها را در آینده پیش‌بینی کنند و قبل از وقوع حوادث، مانع رخ دادن آن‌ها شوند.

گزارش‌ها حاکی است که به‌تازگی بیش از ۳۰ درصد پروژه‌های هوشمند در شهرهایی با کمتر از ۱۵۰ هزار جمعیت پیاده شده است که نشان از استقبال مدیران این مناطق از فناوری‌های پیشرفته روز دنیا دارد.

کد خبر 593578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.