بیان اخلاقیات دین در پرتو روضه امام حسین(ع)

امام جمعه درچه گفت: در ایام عزاداری امام حسین(ع) جلسات روضه‌خوانی بسیاری برپا می‌شود و در نتیجه احکام، مسائل، اعتقادات و اخلاقیات دین در پرتو روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) بیان می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی‌درچه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نهضت عاشورا اظهار کرد: حضرت امام (ره) می‌فرمایند "هرچه داریم از عزاداری محرم و صفر است".

وی ادامه داد: همان‌گونه که در روایات آمده است پیامبر اکرم (ص) فرمودند "حسین از من است و من از حسین". یعنی حسین نوه من است و دین من به واسطه حسین دوام پیدا می‌کند.

امام جمعه درچه خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین (ع) باعث می‌شود که جلسات روضه‌خوانی بسیاری برپا شود و در نتیجه احکام، مسائل، اعتقادات و اخلاقیات دین در پرتو روضه‌خوانی امام حسین (ع) بیان شود.

وی با بیان اینکه دشمن در مقابل اسلام به ویژه امام حسین (ع) و شیعه ایجاد شبهه می‌کند و در این راستا از تمام امکانات رسانه‌ای خود بهره می‌گیرد، اضافه کرد: در این صورت ممکن است بسیاری از جوانان به شبهه بیفتند.

به گفته موسوی، وظیفه داریم شبهات دشمن را برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بیان کنیم، همچنین پاسخگوی سوالات متعدد آن‌ها باشیم تا مردم متوجه شبهات شوند و آن‌ها را برطرف کنند.

کد خبر 593566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.