لزوم ایجاد ساختار تخصصی حقوقی در شهرداری مشهد

سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری مشهد با بیان اینکه ساختار اداری این اداره کل، متناسب با اهمیت فعالیت‌ها و حجم کار نیست، گفت: لازم است ابتدا مسئولان امور حقوقی مناطق به اداره حقوقی ارتقا پیدا کنند و سپس ساختار حقوقی ستاد تقویت شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمید شهرآبادی با اشاره به مشکلات اداره کل حقوقی شهرداری و نقش ساختار اداری این مجموعه اظهار کرد: در حال حاضر ساختار اداری در اداره کل حقوقی، متناسب بااهمیت فعالیت‌ها و حجم کار نیست و نیاز به ترمیم و توسعه دارد.

وی اضافه کرد: تنوع، پیچیدگی و تخصصی‌شدن موضوعات حقوقی شهرداری مستلزم ایجاد ادارات تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله دعاوی حقوقی، کیفری، دیوان عدالت اداری، اجرای احکام، پاسخگویی حقوقی به استعلامات، کمیسیون ماده ۳۸، تنقیح مقررات و قوانین و دادرسی الکترونیکی است.

سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری مشهد اضافه کرد: با حمایت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری موفق شده‌ایم علاوه بر ادارات موجود در اداره کل حقوقی، دو حوزه امور اجرای احکام و دعاوی کیفری و دیوان عدالت اداری را در ساختار اجرایی اداره کل حقوقی اضافه کنیم که بلافاصله نسبت به تعیین مسئولان این حوزه‌ها اقدام شد و "ناهید مهرجویا" به‌عنوان مسئول امور اجرای احکام، "حسن دادگر" به‌سمت رئیس اداره مشاوره و پاسخگویی به استعلامات و "رضا کریمی" به‌عنوان مسئول امور دعاوی کیفری و دیوان عدالت اداری منصوب شدند.

وی ادامه داد: هنوز کمبودهایی در ساختار حقوقی شهرداری مشهد وجود دارد و ضروری است با توجه به اهمیت و حجم کار، ابتدا مسئولان امور حقوقی مناطق به اداره حقوقی ارتقا پیدا کنند و سپس ساختار حقوقی ستاد تقویت شود.

کد خبر 593564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.