مرد سال ۲۰۱۸ آسیا به شباب‌الاهلی پیوست

عمر خربین مرد سال آسیا در فصل ۲۰۱۸ با عقد قراردادی رسمی به شباب‌الاهلی امارات پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال شباب‌الاهلی برای حضور قدرتمند و موفق در رقابت‌های فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ‌برتر امارات، در نقل‌وانتقالات تابستانی هدایت تیم خود را به لئوناردو ژاردیم سپرد و پس از آن لوئیس گوستاوو هافبک باتجربه برزیلی را به‌خدمت گرفت. اکنون نیز با بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ آسیا به توافق رسید تا خط‌حمله تیمش را به او بسپارد.

بدین ترتیب عمر خربین مهاجم سوریه‌ای اسبق تیم‌های الهلال عربستان و الوحده امارات با عقد قرارداد رسمی به تیم فوتبال شباب‌الاهلی امارات پیوست.

خربین در فصول ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در تیم فوتبال الهلال عربستان توپ می‌زد که بهترین دوران حرفه‌ای وی به‌شمار می‌رود؛ خربین در سال ۲۰۱۸ همراه کهکشانی‌های الهلال، لیگ‌قهرمانان آسیا را فتح کرد و پس از عملکرد فوق‌العاده‌اش در گلزنی و زدن چهار گل به پرسپولیس، آقای‌گلی تورنمنت را از آن خود کرد و در نهایت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، جایزه مرد سال فوتبال قاره‌کهن را تصاحب کرد.

علاوه‌بر یک قهرمانی در لیگ‌قهرمانان آسیا، چهار قهرمانی در لیگ‌برتر عربستان، دو قهرمانی در جام‌حذفی و یک قهرمانی در سوپرکاپ عربستان دیگر افتخارات خربین در الهلال است.

خربین ۲۸ ساله فصل گذشته در لیگ‌برتر امارات برای الوحده، در ۲۸ بازی ۱۵ گل به‌ثمر رساند و ۸ پاس‌گل نیز به هم‌تیمی‌هایش داد. او همچنین همراه تیم‌ملی سوریه، در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲ گل و یک پاس‌گل به ثبت رساند اما نتوانست سوریه را به قطر برساند. البته در سال ۲۰۱۹ خربین با تیم‌ملی سوریه به قهرمانی رقابت‌های آسیا کاپ دست یافت.

خربین که در الهلال نیز رابطه خوبی با ژاردیم داشت از سوی وی به قرمزهای اماراتی رفت و در شباب‌الاهلی با احمد نورالله‌ی هافبک اسبق پرسپولیس هم‌تیمی شد.

مرد سال ۲۰۱۸ آسیا به شباب‌الاهلی پیوست

کد خبر 593539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.