مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بررسی‌الگوی پیشنهادی ارزیابی ساختمان‌های پایدار در ایران»، «آماده جذب راننده سرویس مدارس هستیم»، «لزوم کنترل چرخه کامل پسماندهای ساختمانی در اصفهان»، «بهره‌برداری چهارمین خط BRT اصفهان آماده بهره‌برداری است»، «نصب ۱۰۰ هزار متر پرچم ریسه‌ای ویژه ماه محرم در شهر»، «در مسیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهر با کسی تعارف نداریم»، «ارائه خدمات بهتر هدف هیئت رئیسه در دوره جدید»، «ادامه فعالیت هیئت‌رئیسه شورای شهر بدون تغییر»، «ثبت‌نام ۵۰ هزار نفر در طرح منزلت شهروندی» و «تدوین برنامه جامع و عملیاتی شورای ششم» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

«الگوی پیشنهادی ارزیابی ساختمان‌های پایدار در ایران» بررسی شد

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در دو دهه گذشته، موضوع معماری پایدار و ساختمان‌های سبز به یکی از چالش‌های اصلی کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است.

وی افزود: «معماری پایدار» پدیده‌ای است که اکنون در بیشتر کشورهای جهان و توسط بسیاری از معماران، با دیدگاه‌های متفاوت به آن توجه می‌شود.

معاون شهردار اصفهان تاکید کرد: هفتادوهفتمین نشست راهبردی شهرسازی و معماری، به‌منظور ظرفیت‌سنجی و ظرفیت‌سازی، سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری جهت بهره‌گیری از تجربیات موفق پروژه «الگوی پیشنهادی ارزیابی ساختمان‌های پایدار در ایران» به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار شد.

آماده جذب راننده سرویس مدارس هستیم

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: قبل از شیوع کرونا هشت هزار راننده سرویس مدارس در سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کردند، اما در حال حاضر بیش از شش هزار نفر از این شغل خارج شده‌اند، از این رو با کمبود شدید راننده سرویس مدارس مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های سازمان تاکسیرانی شهرداری برای آغاز سال تحصیلی جدید نبود راننده سرویس مدارس است، افزود: یکی از تأکیدات سازمان تاکسیرانی برای نرخ‌گذاری سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید، جمع‌بندی نظرات متولیان امر و پرداختن به این موضوع از زوایای مختلف بود که این مهم تا حد ممکن صورت گرفت. آماده به‌کارگیری گسترده راننده سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید هستیم.

لزوم کنترل چرخه کامل پسماندهای ساختمانی در اصفهان

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: به‌تازگی در جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان مشکلات مشترک در حوزه مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت، بر شناسایی اهداف مشترک و برنامه‌ریزی برای دستیابی به آن تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: لزوم کنترل دقیق پسماندهای ساختمانی از مبدا تا محل تخلیه و افزایش توان نظارتی برای شناسایی و برخورد با تخلفات احتمالی لازم است.

چهارمین خط BRT اصفهان آماده بهره‌برداری است

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری اصفهان که با هدف خدمت به مسافران درون‌شهری و همچنین ایجاد پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری در پایانه جی به بهره‌برداری رسیده است، راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه تا پایانه جی با عبور از میدان امام حسین (ع) در مرکز شهر است.

وی تصریح کرد: خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط BRT این کلان‌شهر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری است.

نصب ۱۰۰ هزار متر پرچم ریسه‌ای ویژه ماه محرم در شهر

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم شاهد فضاسازی و آذین‌بندی شهر از سوی شهرداری و هیئت‌های مذهبی شهر هستیم که در این راستا مجموع پرچم‌های نصب شده توسط شهرداری در مناطق پانزده‌گانه و ناژوان شامل ۱۸۰۰ پرچم سامورایی، ۶۱۰۰ پرچم میله‌ای، ۱۰۰ هزار متر پرچم ریسه‌ای، ۱۰۵۰ پرچم کتیبه‌ای و چهار عدد پرچم بزرگ بوده است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی برای نصب داربست‌های تبلیغاتی، برپایی موکب‌ها و خیمه‌ها باید از شهرداری مجوز دریافت کنند، اظهار کرد: فرایند اعطای مجوز به صورت غیرحضوری است و با این اقدام رفت‌وآمد هیئت‌ها را به حداقل رساندیم.

در مسیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهر با کسی تعارف نداریم

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مسیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی به خصوص در موضوعات فنی شورای اسلامی شهر و معاونت عمرانی شهرداری اصفهان باید حساسیت بالایی داشته باشیم و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم.

وی تاکید کرد: نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری از جمله وظایف شورای اسلامی شهر محسوب می‌شود، بنابراین اعضای شورای ششم در این مسیر تمام دقت نظر خود را به کار خواهند گرفت.

ارائه خدمات بهتر هدف هیئت رئیسه در دوره جدید

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخابات دومین دوره هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر برای فعالیت سال دوم، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر نهادی دموکراتیک و حاصل تضارب آرا و اعتقادها و افکار اعضای آن است و به شکل طبیعی در شورای اسلامی شهر تمام مواردی که مطرح می‌شود دارای بار رای‌های موافق و مخالف است.

وی تصریح کرد: امیدواریم هیئت رئیسه در دوره جدید خدمت خود بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را به شورای اسلامی شهر و شهروندان ارائه دهند.

هیئت‌رئیسه شورای شهر بدون تغییر به فعالیت خود ادامه می‌دهد

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به نزدیک‌شدن به یک سالگی شورای ششم شهر امروز انتخابات هیئت رئیسه برای سال دوم انجام شد. طبق آرای دریافت شده از اعضا، محمد نورصالحی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر، ابوالفضل قربانی به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر، سیدامیر سامع به عنوان خزانه‌دار، فرزانه کلاهدوزان به عنوان منشی اول شورای اسلامی شهر و من نیز به عنوان سخنگوی شورای ششم شهر در سال دوم منتخب شدیم.

وی تصریح کرد: ترکیب اعضای هیئت‌رئیسه با انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر در سال دوم بدون تغییر به فعالیت خود ادامه خواهد داد. وظیفه هیئت‌رئیسه شامل ساماندهی امور و پیگیری مسائل به نمایندگی از ۱۳ عضو دنبال می‌شود در نهایت مسائل با رأی اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب می‌رسد.

ثبت‌نام ۵۰ هزار نفر در طرح منزلت شهروندی

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص کارت منزلت شهروندی، اظهار کرد: بر اساس قانون، شهرداری برای تأمین هزینه‌های خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، تعرفه‌هایی را با نگاه بهره‌ور، مشخص می‌کند که از جمله آن می‌توان به خدمات حمل‌ونقل و استفاده از برنامه‌ها و امکانات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ردیف بودجه طرح ارتقای منزلت شهروندی در شورای ششم تصویب شده است، گفت: حدود ۵۰ هزار شهروند برای دریافت کارت منزلت شهروندی ثبت‌نام کرده‌اند.

برنامه جامع و عملیاتی شورای ششم تدوین شود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه فرصت‌ها همچون ابر می‌گذرد و آن‌ها را باید غنیمت شمرد، اظهار کرد: در سال دوم شورای اسلامی شهر از ریاست و هیئت‌رئیسه شورای ششم شهر مستدعی است که برنامه‌ای جامع و عملیاتی برای مدت باقی مانده تدوین و اولویت‌های کاری با نظر اعضا و صاحب‌نظران امر تهیه و مبنای کاری همه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالب را باید اولویت‌بندی کرد تا بسیاری از برنامه‌های دیگر در تمام سطوح در دستور کار کمیسیون‌ها و مدیریت شهر قرار گیرد. از ریاست و هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مستدعی است که برنامه‌ای جامع و عملیاتی برای مدت باقی مانده شورای ششم تدوین و اولویت‌های کاری با نظر اعضا و صاحب‌نظران امر تهیه شود و مبنای کاری همه قرار گیرد.

کد خبر 593533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.