فرسودگی ۶۰ درصدی ناوگان تاکسیرانی بیرجند

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه عمر مفید تاکسی‌ها ۱۰ سال است، گفت: درحال‌حاضر ۶۰ درصد تاکسی‌های شهر بالای ۱۰ سال عمر دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری بیرجند، سیدمحمود حسینی اظهار کرد: در شهر بیرجند درمجموع تعداد ۷۳۱ دستگاه تاکسی وجود دارد که در خطوط مختلف شهری ازجمله پایانه مسافربری، فرودگاه، شبکه‌های تاکسی بی‌سیم، خطی و گردشی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در حوزه تاکسیرانی بحث نوسازی ناوگان فرسوده است، افزود: مالکان تاکسی‌های فرسوده توان مشارکت در طرح خرید نقدی تاکسی را ندارند و خواستار دریافت تسهیلات کم‌بهره در این زمینه هستند که در این خصوص پیگیری و مکاتبات متعددی انجام شده ولی تاکنون توفیقی حاصل نشده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشکل نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تمام کشور به همین منوال است، خاطرنشان کرد: هدف ما در سازمان، استفاده تاکسی‌ها از سوخت گازCNG است که حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بیرجند به دلیل منقضی شدن اعتبار مخازن CNG و عدم توانایی در پرداخت هزینه تعویض مخازن فرسوده موفق به دریافت معاینه فنی نشده‌اند.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه وزارت نفت مکلف به تعویض رایگان مخازن CNGفرسوده به صورت رایگان گردیده لیکن تاکنون این امر عملیاتی نشده است.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر در ادامه به عدم برخورداری رانندگان جدیدالورود از مزایای بیمه تأمین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: رانندگان تاکسی که از سال ۱۳۹۳ به ناوگان تاکسیرانی پیوسته‌اند هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند که این مشکل در سراسر کشور مطرح و در حال پیگیری است.

حسینی تاکید کرد: هر روز دو گشت سیار با همراهی پلیس راهور بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، مطابق آئین‌نامه انضباطی اعمال قانون می‌شود.

وی گفت: بازرسان اصلی شهروندان هستند؛ بنابراین تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ارائه کد تاکسی یا شماره پلاک، موارد تخلف را به شماره ۳۲۳۳۸۰۳۴ اعلام نکنند.

کد خبر 593506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.