هنوز به قله موج هفتم نرسیدیم/اهمیت تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت درخصوص افزایش آمار فوتی‌های کرونا و احتمال رسیدن به قله موج هفتم، گفت: تعداد موارد ابتلا از یکی دو ماه گذشته در کشور به‌تدریج روبه کاهش بود و به یک نقطه‌ای رسیده بودیم که در روز کمتر از ۲۰۰ مورد ابتلا داشتیم.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی گویا درخصوص افزایش آمار فوتی‌های کرونا و احتمال رسیدن به قله موج هفتم، اظهار کرد: تعداد موارد ابتلاء از یکی دو ماه گذشته در کشور به تدریج روبه کاهش بود و ما به یک نقطه‌ای رسیده بودیم که در روز کمتر از ۲۰۰ مورد ابتلاء داشتیم.

وی افزود: الان نزدیک به ۱۰ هزار مورد ابتلاء در کشور داریم، موارد مرگ ناشی از این بیماری در کشور به کمتر از چهار مورد در روز رسیده بود، درحال‌حاضر به حدود ۷۰ یا ۸۰ مورد رسیده است، موارد بستری نیز کمتر از ۴۰ مورد بود که الان به چیزی حدود ۱۴۰۰ مورد رسیده است و این‌ها نشان می‌دهد این بیماری دارد به سرعت پیشرفت می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ادامه داد: هنوز به قله بیماری نرسیدیم که بخواهیم درمورد آن قضاوت کنیم، تنها دو راه هم بیشتر نداریم؛ یکی اینکه واکسن تزریق کنیم، دوم اینکه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. در رابطه با نوبت یادآور واکسن، بارها تأکید کردیم و از هموطنان تقاضامندیم که این موضوع را جدی بگیرید؛ این موضوع شوخی‌بردار نیست، کسانی که مبتلا به کرونا شوند ممکن است جان خود را از دست بدهند.

وی درباره برنامه وزارت بهداشت برای کنترل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و میزان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون، افزود: اگر حقیقت را بخواهم بگویم میزان استقبال مردم از واکسن ظرف دو سه هفته اخیر افزایش پیدا کرده و نزدیک به حدود صد هزار مورد واکسیناسیون در روز هم رسیده بودیم، ولی این صد هزار مورد اصلاً ما را قانع نمی‌کند.

گویا ادامه داد: باید عقب‌ماندگی خود را به چند دلیل جبران کنیم؛ یک اینکه کسانی هستند که دچار بیماری زمینه‌ای و در معرض ابتلاء هستند و باید اطمینان حاصل کنیم که این‌ها واکسن بزنند، دوم بچه‌های کوچک که گروه سنی پنج تا ۱۱ سال دارند. رده پوشش واکسیناسیون ما متأسفانه پایین بوده، اگر مدارس بازگشایی شود و این بچه‌ها واکسینه نشده باشند، جان خودشان نه تنها در معرض خطر است، بلکه جان یک عده کودک دیگری هم که آن‌ها ممکن است عارضه زمینه‌ای داشته باشند در معرض تهدید قرار بگیرد.

منبع: مهر

کد خبر 593471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.