اجرای طرح‌های پایلوت در زمینه شهر ترمیمی در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به اجرای طرح‌های پایلوت در زمینه شهر ترمیمی در این کلان‌شهر، گفت: رفع بسیاری از مشکلات شهری با استفاده از مشارکت مردم رمز موفقیت و اجرای عدالت ترمیمی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی در حاشیه جلسه رویکرد تنظیم‌گری پاسخگو به مدیریت شهر ترمیمی که با همکاری شهرداری مشهد و دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد خراسان رضوی از نظر آمار خشونت و پرخاشگری در سطح کشور، از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و همین موضوع اهمیت پیاده‌سازی عدالت ترمیمی در این کلان‌شهر را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: مشهد به عنوان اولین شهر ترمیمی ایران شناخته می‌شود و همواره تلاش شده است تا با استفاده از روش‌های نوین و پایلوت، طرح‌های مختلفی در راستای توسعه عدالت ترمیمی پیاده‌سازی شود که استفاده از ظرفیت‌های دفاتر تسهیلگری محله‌های حاشیه شهر در زمینه حل بسیاری از اختلاف‌ها و منازعات محلی بخشی از این اقدامات است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد روش‌های تنبیهی موجود نه تنها در کاهش جرایم شهری مؤثر نبوده، بلکه در مواردی نیز اثر معکوس داشته است و در مقابل با استفاده از روش‌های ترمیمی، گفت‌وگو و کدخدامنشی مورد استفاده در عدالت ترمیمی، شاهد کاهش معنادار بسیاری از اختلاف‌ها و منازعات در حوزه شهری بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری، آموزش نیروی انسانی است، زیرا نیروی انسانی به عنوان پیشانی ارتباط با شهروندان می‌تواند بازوی ارزشمندی در زمینه توسعه عدالت ترمیمی باشد و در حقیقت این آموزش‌ها، سرمنشأ توسعه شهری، تفکر و ارائه ایده‌های خلاقانه است.

کد خبر 593464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.