اجرای طرح کربن صفر در معابر بریتانیا

خیابان‌ها و جاده‌های سراسر بریتانیا به زودی تحولات زیادی را در راستای هدف صفر انتشار کربن تجربه خواهد کرد؛ مدیران از اختصاص بودجه ۳۰ میلیون پوندی در این زمینه خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انجمن مدیران محیط زیست، اقتصاد، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل بریتانیا از طرح سه‌ساله خود برای به صفر رساندن انتشار کربن در زیرساخت‌های عبور و مرور شهر رونمایی کردند و از تخصیص بودجه ۳۰ میلیون پوندی برای اجرای آن خبر دادند. در این طرح که هزینه پیاده‌سازی آن را وزارت حمل‌ونقل کشور به عهده گرفته است، انتشار کربن تمام معابر به صفر خواهد رسید، ضمن این‌که تاب‌آوری زیرساخت‌های عبور و مرور به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

مدیران بریتانیا تا پیش از این از طریق ترویج خودروهای الکتریکی و تشویق مردم به تردد با وسایل حمل‌ونقل عمومی و عبور و مرور پویا تلاش کرده‌اند به هدف صفر انتشار کربن دست یابند، اما به‌تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که باید بر سایر منابع انتشار گازهای آلاینده نیز تمرکز کنند.

اجرای طرح کربن صفر در معابر بریتانیا

بدیهی است که زیرساخت‌های تردد به عنوان منبع پنهان در انتشار کربن، نقش مهمی در آلودگی هوا ایفا می‌کند و در نتیجه، وزارت حمل‌ونقل بریتانیا تصمیم گرفته است بهبود آن‌ها را در اولویت اهداف کربن صفر کشور قرار دهد. در این رابطه، چرخه فعالیت جاده‌ها، از ساخت‌وسازهای جدید گرفته تا حذف یا بازسازی معابر قدیمی مورد توجه قرار خواهد گرفت و پروژه‌ها با تنوع بسیار در آن‌ها پیاده خواهد شد.

معمارانی که مسئولیت پیاده‌سازی پروژه‌های جدید را به عهده دارند، باید تاب‌آوری زیرساخت‌ها را نیز مورد تمرکز قرار دهند و به ایجاد سازه‌ها و محیط‌های پایدار نیز در اطراف جاده‌ها بپردازند. این افراد در ابتدا، طرح‌های پیشنهادی خود را به وزارت حمل‌ونقل بریتانیا و انجمن مدیران محیط زیست، اقتصاد، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل بریتانیا ارائه خواهند داد و پس از تأیید، بودجه لازم را هنگام آغاز کار خود دریافت خواهند کرد. پیاده‌سازی این طرح از سی‌ام سپتامبر آغاز و طرح‌ها به تدریج پیاده خواهد شد و اجراکنندگان از حمایت‌های کافی برای هر پروژه برخوردار خواهند شد.

اجرای طرح کربن صفر در معابر بریتانیا

کد خبر 593443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.