پاسخ امیرعبداللهیان به سوالات نمایندگان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور حسین امیرعبداللهیان در جلسه روز گذشته این‌ کمیسیون برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر خارجه برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه به ۱۱ سوال نمایندگان پاسخ داده شد و چهار سوال از جانب نماینده طرح کننده سوال، قانع کننده تشخیص داده نشد. هفت سوال دیگر برای بررسی بیشتر منوط به ارائه گزارش‌هایی از وزارت خارجه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این سوالات درباره موضوعات مختلف شامل علت موانع صادرات بعضی از اقلام کشاورزی به کشورهای مختلف، آخرین وضعیت قراردادهای همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه، مباحث مربوط به مذاکرات هسته‌ای، مباحث مربوط به همکاری‌های ایران و عراق در موضوع اروندرود، نقش وزارت امور خارجه در مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی مانند گرد و غبار، تقویت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه و پیگیری موضوع حقابه جمهوری اسلامی ایران از هیرمند بود.

کد خبر 593437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.