خاک حسینیه‌ای که میزبان شهدای گمنام شد

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: سال‌ها پیش روستایی دارای حسینیه‌ای بود که به دلایلی تخریب و خاک این حسینیه به همان مکانی انتقال داده شده بود که حالا به محل یادمان شهدای گمنام روستا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عشق و ارادت رزمندگان به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) در قالب کلمات نمی‌گنجد، آن‌ها همیشه نوای یا حسین (ع) بر لب داشتند و در دلشان عشق به مولایشان زبانه می‌کشید. رزمندگان با یاد و خاطره سیدالشهدا (ع) راهی جبهه می‌شدند تا عشق حسین (ع) برایشان قوت قلب باشد. به نیکی می‌دانستند، عاشورا بار دیگر در حال تکرار شدن است و زمانه حسینی عمل کردنشان را می‌طلبد؛ این‌گونه جبهه‌های حق علیه باطل انسان‌های پاک‌سرشتی را به خود دید که پرچم سرخ عاشورا را در دست گرفتند و حماسه‌های حسینی آفریدند.

محمد بلندیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، روایتگر ماجرایی شد که شوک و حیرت آنها را به دنبال داشت و اظهار کرد: مزار شهدای گمنام در هر منطقه، شهر و روستا و محله زینت‌بخش آن محل و مکان است، به گونه‌ای که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت شهدا در آن محل برگزار می‌شود. مردم به دلیل احترام فراوانی که برای شهدا به ویژه شهدای گمنام قائل هستند و معنویاتی که شهدا دارند، استقبال خوبی از برگزاری این برنامه‌ها در مزار شهدا می‌کنند.

وی افزود: یک بار در یکی از روستاها به دنبال انتخاب مکانی برای دفن شهدای گمنام و ساخت یادمانی برای آنها بودیم و چندین جای مختلف در این روستا برای این موضوع انتخاب شد، اما به دلایل مختلفی هر کدام از این مکان‌ها رد می‌شد تا این که بالاخره بر سر یک جا به تفاهم رسیدیم.

مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: پس از برگزاری مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این روستا، با پیرمردی از اهالی آنجا روبه‌رو شدیم که از موضوعی پرده برداشت که ما از آن هیچ اطلاعی نداشتیم.

بلندیان اضافه کرد: سال‌ها پیش این روستا دارای حسینیه‌ای بود که به دلایلی تخریب و خاک این حسینیه به همان مکانی انتقال داده شده بود که حالا به محل یادمان شهدای گمنام روستا تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: به راستی شهدا همان‌طور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است، زنده هستند و آنها خود مدیریت مراسم تشییع و تدفین را برعهده دارند.

کد خبر 593432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.