در مسیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهر با کسی تعارف نداریم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مسیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی به خصوص در موضوعات فنی شورای اسلامی شهر و معاونت عمرانی شهرداری اصفهان باید حساسیت بالایی داشته باشیم و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی در بیست‌وچهارمین جلسه شورای معاونان معاونت عمران شهرداری اصفهان که با حضور کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر تشکیل شد، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری از جمله وظایف شورای اسلامی شهر محسوب می‌شود، بنابراین اعضای شورای ششم در این مسیر تمام دقت نظر خود را به کار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در مسیر نظارت به خصوص در موضوعات فنی شورای اسلامی شهر و معاونت عمرانی شهرداری اصفهان باید حساسیت بالایی داشته باشیم و در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم، ادامه داد: بی‌دقتی در اجرای یک پروژه می‌تواند زحمات جمع کثیری از افراد را از بین ببرد و به نوعی ضایع کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه فرد خائن و فرد ضایع‌کُن یک عمل، در یک ردیف قرار دارند، تاکید کرد: دقت نظر کافی و دائمی در عرصه‌های پروژه‌های عمرانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پیشرفت کشورهایی همچون کره جنوبی در عرصه خودروسازی یا ساخت وسایل الکترونیکی باکیفیت، تصریح کرد: مردم این کشورها ضریب هوشی بالاتری نسبت به مردم ایران ندارند، بلکه رمز موفقیت آنها، دقت نظر بالا در جزئیات و نظم است، همچنین یکی از اصول کاری مردم این کشورها که به آن مقید هستند، این است که تلاش می‌کنند تا هر اقدامی که انجام می‌دهند، بهتر از اقدام گذشته باشد.

قربانی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم افرادی که به موارد جزئی توجه نمی‌کنند، در امور کلی نیز موفق نخواهند بود، این نکته در انجام پروژه‌های عمرانی شهر نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: معاونت عمرانی شهرداری اصفهان با مجموعه‌های دانشگاهی به خصوص در رشته‌های مهندسی عمران تعامل برقرار کند و از نقطه‌نظرهای دانشجویان در اجرای پروژه‌های عمرانی بهره ببرد.

بنیه فنی و نظارتی مجموعه عمرانی شهر تقویت شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: معاونت عمران شهرداری اصفهان باید نسبت به برگزاری جلسات منظم و دوره‌ای با حضور ناظران مناطق پانزده‌گانه و بازدید از پروژه‌های عمرانی هر منطقه در هر جلسه اهتمام ورزد.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهر، باید بنیه فنی و نظارتی مجموعه عمرانی شهرداری اصفهان تقویت شود.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: نیازمند تقویت نیروی انسانی متخصص به ویژه در زمینه مهندس ناظر در معاونت عمران هستیم، بنابراین شورای اسلامی شهر در این زمینه تا حصول نتیجه مطلوب ایستادگی و پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 593425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.