چه میزان از زباله‌های شهر رودسر تفکیک می‌شود؟

شهردار رودسر با بیان اینکه در طرح تفکیک زباله از مبدا، تفکیک حداکثر هفت تا هشت درصد زباله خشک از تر امکان‌پذیر است، گفت: در حال حاضر سه تا چهار درصد زباله خشک این شهر، تفکیک می‌شود.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا در رودسر با شش نیرو و یک دستگاه خودرو توسط واحد تفکیک شهرداری انجام می‌شود و به منظور نوآوری و اجرای موفق طرح تفکیک، برای دو هزار خانوار رودسری به صورت آزمایشی مخازن کارتن‌پلاست تهیه و در محل واحد مسکونی آنان جانمایی و نصب شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری هر دو هفته یک‌بار، کیسه زباله رایگان در اختیار مشترکان قرار می‌دهند، افزود: در مقابل آپارتمان‌های مسکونی برچسب طرح تفکیک زباله و در داخل مجتمع‌ها مخازن کارتن‌پلاست جانمایی و نصب شده است و مدیران ساختمان باید طبق وظیفه با نیروهای شهرداری همکاری کنند.

شهردار رودسر با بیان اینکه در طرح تفکیک زباله از مبدا، شهروندانی که شهرداری امکانات در اختیار آنها قرار داده است، همکاری خوبی دارند، تصریح کرد: در این طرح، تفکیک حداکثر هفت تا هشت درصد زباله خشک از تر امکان پذیر است و در حال حاضر سه تا چهار درصد زباله‌های خشک رودسر تفکیک می‌شود.

صفایی تاکید کرد: چنان‌چه بسترها و امکانات لازم در طرح تفکیک زباله از مبدا برای شهروندان فراهم نشود و اهمیت تفکیک پسماند خشک از تر و حفاظت از محیط‌زیست به آنان آموزش داده نشود، این طرح هرگز موفق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در فضای واقعی نیازمند آموزش مستمر و فرهنگ سازی است، بنابراین اجرای این طرح با استفاده از اپلیکیشن‌ها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

شهردار رودسر با بیان اینکه برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدا، ابتدا باید تمامی زباله گردها، وانت بارهای دوره گرد و کارگاه‌های غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک در شهر ساماندهی شوند، گفت: روزانه به طور میانگین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله در شهر رودسر تولید می‌شود، این مقدار در زمان حضور مسافران، حدود ۲۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر زباله‌های تولیدی در کارخانه کمپوست دپو می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۳۸ هزار نفر جمعیت، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 593401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.