به الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی خوش‌بین هستیم

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان با بیان اینکه این انجمن همکاری لازم را با مجموعه شهرداری برای انجام هرچه بهتر این سامانه داشته است، گفت: حذف واسطه و شفاف‌سازی هزینه‌ها از مهم‌ترین مزیت این فرایند است.

مهدی جعفرپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه موضوع جدیدی نیست و از چندسال قبل موضوعی را تحت عنوان «سرای هشت» داشتیم اما با تغییر مدیریت جدید در شهرداری، الکترونیکی شدن به طور واقعی و کامل اجرا شد.

وی افزود: این فرآیند که تحت عنوان «سرای ۱۰» تعریف شده است باعث حذف واسطه و شفاف سازی هزینه‌ها می‌شود.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان، سامانه صدور پروانه ممکن است مشکلاتی داشته باشد که این موارد طبیعی است و باید به مرور برطرف شود.

جعفرپیشه با بیان اینکه انجمن انبوه‌سازان اصفهان نسبت به الکترونیکی شدن فرآیند پروانه ساختمانی خوش‌بین هستند، گفت: همکاری‌های لازم را برای عملکرد هرچه بهتر این سامانه با مجموعه شهرداری انجام داده‌ایم.

وی افزود: با معاونت شهرسازی دائماً در تعامل هستیم و موارد مورد نیاز را با آن‌ها مطرح می‌کنیم تا ایرادات این سامانه روزبه‌روز کمتر شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان گفت: اینکه هر فرد حقیقی و حقوقی بتواند در خانه و دفتر کار مراحل صدور پروانه را انجام دهد موضوعی بسیار مهم، دشوار اما امکان‌پذیر است.

جعفرپیشه گفت: یک‌سری ضوابط طرح تفصیلی وجود دارد که ممکن است بعد از مدتی تغییراتی در آن ایجاد شود. برای مثال میزان طبقه مجاز در منطقه خانه اصفهان طی سال‌های قبل دو طبقه بود که با توجه به افزایش جمعیت آن منطقه ارتفاع و تعداد طبقات تغییر یافته است؛ این تغییری است که براساس قانون انجام شده و ضابطه‌های طرح تفصیلی نیز روی سامانه قابلیت اجرایی دارد و در صورت ایجاد تغییرات در سامانه اعمال می‌شود.

کد خبر 593398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.